| کد خبر: 211796 |

چین کشتی برقی ساخت داخل را به آب انداخت

کشتی برقی بومی چین با ظرفیت هزار تُن، در بخشی از رودخانه‌ یانگ‌تسه واقع در شهر چانگجو واقع در استان جیانگ‌سو با موفقیت آزمایش شد.

تین نیوز

کشتی برقی بومی چین با ظرفیت هزار تُن، در بخشی از رودخانه‌ یانگ‌تسه واقع در شهر چانگجو واقع در استان جیانگ‌سو با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از از تلویزیون "سی جی تی ان" چین، این کشتی نیروی خود را توسط باتری لیتیومی و ابَرخازن تامین می‌کند که ظرفیت باتری آن ۱۴۵۸ کیلووات ساعت برابر با باتری ۴۰ خودروی الکتریکی است این کشتی که Zhongtiandianyun ۰۰۱ نام دارد می‌تواند ۵۰ کیلومتر را پس از ۲.۵ ساعت شارژ، طی کند.

استان جیانگ‌سو که یکی از شلوغ‌ترین آب‌راه‌های جهان است در مجموع دارای حدود پنج هزار سامانه شارژ در هشت شهر مجاور رودخانه‌ یانگ‌تسه است.

این امکانات هر ساله ۵۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تامین می‌کند که به صرفه‌جویی بیش از ۲۰ هزار تن سوخت دیزل منجر شده و باعث کاهش انتشار بیش از ۶۰۰ تُن اکسی‌نیتراید و بیش از ۲۰۰ تُن دی‌اکسید گوگرد می‌شود.

سالانه حدود ۸۰ هزار کشتی در آب های این منطقه تردد دارند که سوخت بیشتر آنها فسیلی است و اجرای آزمایشی و موفقیت آمیز این کشتی شروع بسیار خوبی برای محبوبیت کشتی های برقی است.

لی یائوهونگ، مدیر بازاریابی این شرکت گفت: فعالیت سامانه های شارژ به رشد و توسعه کشتی های برقی و تا حد زیادی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در منطقه کمک خواهد کرد.

چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت و بکارگیری انواع ماشین های الکترونیکی از جمله خودرو سواری، اتوبوس، قطار و حتی هواپیما است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.