| کد خبر: 176932 |

وزیر نفت:

آمریکا به کمبود نفت اعتراف کرد/ ماه‌های دردناک در انتظار متقاضیان

دولت آقای ترامپ در آستانه انتخابات با هماهنگی برای افزایش عرضه از محل ذخیره‌سازی‌های نفت، قیمت نفت و بنزین را به‌صورت مصنوعی پایین آورده است و به‌طور طبیعی در ماه‌های آینده، روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

تین نیوز

وزیر نفت میزان معافیت آمریکا برای خریداران نفت ایران را متناسب با تقاضا ندانست و گفت: متاسفانه ماه‌های آینده، ماه‌های دردناکی برای مصرف‌کنندگان نفت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، بیژن زنگنه، با بیان این مطلب گفت: با وجود رجزخوانی‌های اولیه آقای ترامپ و تعدادی از تولیدکنندگان منطقه‌ای نفت، سرانجام دولت آمریکا به کمبود شدید نفت در بازار جهانی و نبود امکان حذف ایران از این بازار اعتراف کرد.

وی با بیان این‌که آمریکا به دلیل کمبود جدی نفت و نبود توازن بین عرضه و تقاضا و همچنین با هدف کاهش فشار به مصرف کنندگان بزرگ، به تعدادی از کشورها امکان برداشت نفت از ایران را داده است، تصریح کرد: این میزان از معافیت‌ها، پاسخگوی تقاضا نبوده بنابراین باید بگویم که متاسفانه ماه‌های آینده، ماه‌های دردناکی برای مصرف‌کنندگان نفت پیش‌بینی می‌شود.

وزیر نفت تاکید کرد: دولت آقای ترامپ در آستانه انتخابات با هماهنگی برای افزایش عرضه از محل ذخیره‌سازی‌های نفت، قیمت نفت و بنزین را به‌صورت مصنوعی پایین آورده است و به‌طور طبیعی در ماه‌های آینده، روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با آغاز تحریم‌های ضدایرانی، به هشت کشور از جمله کره‌جنوبی، ژاپن و ایتالیا اجازه داده است همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.