| کد خبر: 160121 |

◄ اسنپ و تپسی نایاب شد

نرم‌افزارهایی نظیر اسنپ و تپسی خدمات بزرگی را در جابه‌جایی بهتر و راحت‌تر شهروندان ارائه کرده‌اند اما با بروز شرایطی نظیر امروز که بارش برف معابر شهری را می‌بندد، لازم است که نظارت بیشتری بر فعالیت این نوع تاکسی‌ها باشد تا مردم در این روزها بتوانند به راحتی به محل کار خود برسند.

تین نیوز

بارش برف از عصرِ دیروز تا همین لحظه، در کنار چشم‌اندازهای کم‌نظیری که در پایتخت ایجاد کرده، منجر به بروز اختلال در شبکه‌های حمل‌ونقلی به‌وِیژه در معابر شهری و جاده‌های کشور نیز شده است؛ بارش یکریز و پی در پی که از صبح امروز مشکلاتی را برای رسیدن به‌موقع شهروندان به محل کار خود ایجاد کرده است و از سوی دیگر طرح‌های ترافیکی پایتخت هم، از صبح امروز نیاز به شبکه‌های حمل‌ونقلی عمومی و استفاده از اپلیکیشن درخواست خودرو روی گوشی‌های هوشمند را دوچندان کرده است.

در این زمینه، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که شهروندان زیادی در سطح شهر تهران برای رسیدن به محل کار خود از تاکسی‌های اسنپ و تپسی درخواست ارسال خودرو کرده‌اند و حتی در یک مورد هم این درخواست اجابت نشده است.

اسنپ3

اگر شما هم در هر نقطه‌ای از تهران، از صبح- به‌ویژه در پیکِ ساعت رسیدن به محل کار یعنی از ساعت 6 تا 9- برای رسیدن به محل کار خود قصد کرده‌اید که از این دو نرم‌افزار استفاده کنید، متوجه شده‌اید که در ساعات مذکور، حتی یک خودرو هم در محدوده اقامت شما موجود نبوده است و از 9 به بعد هم در نقشه نرم‌افزار اسنپ و تبسی، تاکسی‌ها مشاهده می‌شده اما پاسخی به درخواست‌ها داده نمی‌شده است.

نرم‌افزارهایی نظیر اسنپ و تپسی خدمات بزرگی را در جابه‌جایی بهتر و راحت‌تر شهروندان ارائه کرده‌اند اما با بروز شرایطی نظیر امروز که بارش برف معابر شهری را می‌بندد، لازم است که نظارت بیشتری بر فعالیت این نوع تاکسی‌ها باشد تا مردم در این روزها بتوانند به راحتی به مقاصد خود برسند

تبسی3

چنین وضعیتی بار دیگر توجه مسئولان شهری را به خود معطوف کرده است. در آسیب‌شناسی‌ برای بروز این اتفاق، می‌توان به مباحث مدیریت شهری، مدیریت فضای مجازی و به‌ویژه مدیریت بحران اشاره کرد. پیش از این نیز بارها از زبان مسئولان مختلف به این موضوع که باید رانندگان و خودروهای به‌کار گرفته شده از یک استاندارد و پروتکل مشخص پیروی کنند، پرداخته شده است.

نرم‌افزارهایی نظیر اسنپ و تپسی خدمات بزرگی را در جابه‌جایی بهتر و راحت‌تر شهروندان ارائه کرده‌اند اما با بروز شرایطی نظیر امروز که بارش برف معابر شهری را می‌بندد، لازم است که نظارت بیشتری بر فعالیت این نوع تاکسی‌ها باشد تا مردم در این روزها بتوانند به راحتی به مقاصد خود برسند.

در تحلیل آسیب‌شناسی مدیریت بحران به سبک امروز که از اصول خاصی پیروی نمی‌کند، پیش از بروز اتفاق، بهتر است تفاهم‌نامه‌ای بین مدیران این نوع تاکسی‌ها و مسئولان حمل‌ونقلی پایتخت به امضا برسد و همچنین رانندگان نیز باید از ضوابط خاصی پیروی کنند نه اینکه بدون رعایت صلاحیت خودرو و راننده، و بدون داشتن برنامه‌ای برای فعالیت تاکسی سرویس‌ها در روزهای برفی و بارانی به جریان عادی فعالیت خود در سایر روزها که شهروندان با انواع وسایط حمل‌ونقل عمومی و شخصی نیز می‌توانند به محل کار خود برسند، بپردازند!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.