| کد خبر: 267853 |

◄ پای مترو تهران لنگ شد/ نگرانی مسافران از صداهای عجیب و غریب قطارهای مترو

گذشته از این بگو مگو های مدیریتی و متهم کردن کردن این و آن توسط مسئولان، شواهد نشان می دهد که حال قطارهای مترو خوب نیست.

تین نیوز

وقتی 30 دی ماه امسال چند قطار مترو، مسافرانش را در ایستگاه شهید بهشتی پیاده کرد و ناگهان سیلی از جمعیت از این ایستگاه خارج شد و به خیابان آمد، این که شرایط قطارهای مترو با وضعیت مطلوب فاصله معناداری دارد بیش از پیش مشخص شد.

به گزارش تین نیوز، این موضوع مورد توجه سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز قرار گرفت و او در دویست و دهمین  جلسه شورای شهر، در خصوص فرسودگی ناوگان مترو گفت: این ناوگان ها خسته هستند و باید بروزسانی شوند. در بودجه ۱۴۰۲ بسیار آرمانی جلو رفتیم و 2 هزار و 140 میلیارد برای بازسازی در نظر گرفتیم که ۵۰۰ میلیارد برای اوراق مشارکت در نظر گرفته شد و با این کار خواستیم که بهانه ای برای عدم به روزرسانی نباشد.

وی گفت: همچنین سایر خطوط و ایستگاه ها برای جابجایی مسافر متوقف ماندند و اختلال در قطارها همچنان ادامه دارد. وقتی ناوگان خراب شود به معنای آسیب به مردم است از 2.140 هزار میلیارد تومان بودجه این شرکت تاکنون ۹۱ میلیارد تومان هزینه شده و این درحالیست که در ماه یازدهم سال قرار گرفته ایم و چگونه ۹۵ درصد باقی مانده هزینه شود؟

اما این اظهارات تشکری هاشمی با واکنش مسعود درستی، مدیرعامل مترو مواجه شد 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل مترو در این رابطه گفت: آمار و ارقام به ما می گویند که می توانیم به راحتی انگشت اتهام را در فرسودگی ناوگان و عقب ماندگی در زمینه اورهال آنها به سمت شما بلند کنیم. 

در دوره مدیریتی قالیباف، ۲۴ رام قطار شهری تهران اورهال شده است. در دوره مدیریتی حناچی نیز تنها ۲۲ رام قطار اورهال شد و این در حالی است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان امسال ۵۲ رام قطار اورهال خواهد شد. ما با همان تعداد قطار سال ۹۹ که فرسوده تر هم شده اند توانستیم جریان خدمات رسانی به مردم تهران را در ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۶ کیلومتر خط حفظ کنیم.

اما گذشته از این بگو مگو های مدیریتی و متهم کردن کردن این و آن توسط مسئولان، شواهد نشان می دهد که حال قطارهای مترو خوب نیست.

یکی از کاربران مترو که می گوید به طور مداوم از مترو استفاده می کند دو فایل صوتی برای خبرنگا ما ارسال کرده که هیچ شباهتی به صدای عادی مترو د رحال حرکت ندارد و بیشتر به صدای حرکت قطارهای فرسوده بین شهری با سرعت 30 کیلومتر در ساعت شبیه است تا قطار مترو.

فایل صوتی اول که پیوست شده مربوط به صدای داخل قطار مترو در حال حرکت، از ایستگاه مترو « مدافعین سلامت» تا ایستگاه مترو «دانشگاه تربیت مدرس» (خط ۷ مترو ) است.

فایل صوتی دوم که در ادامه آمده نیز مربوط به صدای داخل قطار مترو در حال حرکت، از ایستگاه مترو « ایستگاه مترو بوستان گفتگو » تا ایستگاه مترو « برج میلاد » (خط ۷ مترو) است.

فیلم پیوست نیز مربوط به روز 30 دی ماه است که چند قطار در ایستگاه شهید بهشتی مسافران خود را پیاده کردند و جمعیتی عظیم از ایستگاه به خیابان سرازیر شد و همین امر موجب جدل کلامی سید جعفر تشکری هاشمی و مسعود درستی شد:

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 2

    فرسودگی ها و مشکلات قطعا هست اما جوری وانمود نکنید که وضعیت بحرانیست روزی چند قطار مترو از خط خارج شده یا آتش می گیرند ! یا چپ و راست ، تو خطوط مترو کشته و زخمی می دیم ! این پاشیدن بذر ناامیدی ، چه از سر دانستن باشد چه از سر نادانستن و چه تخریب های جناحی ، "خیانت" در حق ملت است .
    در نهایت متروی تهران یک سرویس حمل و نقل عمومی ۲۰ ۲۵ سالس یعنی یک پنجم تا یک ششم سرویس های مشابه اروپایی و حتی همین استانبول ، قدمت داره ما هم این چند سال پیش رو را رد کنیم‌ که زمانی بین ۵ تا ۱۰ سال خواهد شد بعد همه چیز در استانداردترین حالتش قرار می گیره اما تا آن موقع هم استانداردهای لازم حتما اجرا می شه حادثه و مشکلات و نقص ها البته در همان خطوط متروی یک قرنی غربی یا امثال ژاپن هم وجود داره همین دیروز پریروز یک ایستگاه مترو در همان ژاپن به شدت دچار آتش سوزی شده بود .

    • ناشناس 0 1

      الان هواپیماهامون ک هر از چندگاهی فاجعه درست میکنن، مشکلشون حل شده!؟ یا خودرو ها ک مدام با تصادفهای جورواجور تلفات ایجاد میکنن، دیگه خیالمون راحت باشه ک رفع مشکل شدن!!!
      نه جانم، برعکس. عاادی شده و سالها نسبت ب مسائل عادی واکنشی صادر نمیشده!
      قرار نیست ک فاجعه تا عمق نهایت رخ بده و بعد بجهت تکرار، دچار بی حسی بشیم و بعد مساله فراموش بشه.
      وقتی ک نشونه های کوچکی از حادثه بروز پیدا میکنه باید دست بکار شد تا ب وضعیت نامطلوب یا حادثه نرسه، دیگه بحران ک ...نباید گذاشت ایجاد شه.
      تفکراتی مثل شما، وضعیت بهشت کشور رو ب شرایط بحرانهای متعدد امروزی کشوندن.

  • ناشناس 4 2

    صدا ربطی به قطار ندارد. این صدای عبور چرخ از درز بین دو ریل است. اگر جوشکاری ریل انجام شده بود این صدا نباید شنیده میشد. عدم جوشکاری ریل باعث آسیب به چرخ و محور و همچنین به خط میشود. مترو باید برای این کوتاهی در تکمیل پروژه پاسخگو باشد.