| کد خبر: 262605 |

علت سکوت وزیر راه و شهرسازی در برابر تخلفات سازمان هواشناسی چیست؟

◄ کنترلر شرکت فرودگاه ها و مدیر سازمان هواشناسی، از دو جا اضافه کار می گرفت

در این یادداشت از چگونگی ورود یک کنترلر فرودگاه مهرآباد بدون طی کردن سلسه مراتب اداری به سازمان هواشناسی و دریافت حقوق همزمان از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواشناسی کشور پرده برداشته شده است.

تین نیوز

یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی یادداشتی برای بخش شهروند خبرنگار تین نیوز ارسال کرده و از جرئیات تخلف صورت گرفته در مورد یکی از کارکنان این سازمان که به عنوان از شرکت فرودگاه ها در سازمان هواشناسی کشور مشغول به فعالیت بوده، خبر داده است.

به گزارش تین نیوز، در این یادداشت از چگونگی ورود یک کنترلر فرودگاه مهرآباد بدون طی کردن سلسه مراتب اداری به سازمان هواشناسی و دریافت حقوق همزمان از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اضافه کار از سازمان هواشناسی کشور پرده برداشته شده است.

این نامه را عینا در ادامه بخوانید:

"در پی انتصاب رئیس جدید سازمان هواشناسی در اسفند 97 ... یکی از افراد کنترلر برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با معرفی یکی از مدیران فرودگاه مهرآباد از فروردین 1398 بدون هیچ گونه تخصص در حوزه هواشناسی و بدون تطابق مدرک تحصیلی با پست سازمانی و بدون سابقه لازم مدیریتی به عنوان رئیس حوزه ریاست سازمان هواشناسی معرفی شد.

ایشان به عنوان مامور از شرکت فرودگاه ها به سازمان هواشناسی وارد شده اما ماموریت نامبرده بدون طی کردن سلسله مراتب اداری صورت گرفته و ایشان تمامی حقوق و مزایای خود شامل کمک های رفاهی و 175 ساعت اضافه کار را  .... از ابتدای سال 1398 تا دی 1401 (زمان برملا شدن دریافتی از دو محل) از شرکت فرودگاه ها دریافت نموده است.

همزمان با حضور ایشان در سازمان هواشناسی با علم به اینکه شرکت فرودگاه ها حقوق و مزایای ایشان را پرداخت می کند با دستور مستقیم رئیس سازمان هواشناسی و تخلف معاون توسعه مدیریت و ذیحساب و مدیرکل مالی وقت، مجددا ماهانه 175 ساعت اضافه کار دیگر همراه با کمک های رفاهی ماهیانه تا سقف تکلیفی قانون به ایشان در سازمان هواشناسی پرداخت گردیده است.

در این حالت دو تخلف قانونی صورت پذیرفته:  اولا پرداخت مزایای اضافه کار مجموع 350 ساعت در ماه و رفاهی بالاتر از سقف مقرر قانونی و تخلف محرز از قانون بوده و از دو محل جداگانه این پرداختی صورت پذیرفته که بالغ بر 92 میلیون تومان ماهیانه بوده و کاملا خلاف قانون و قابل تعقیب در مراجع نظارتی است. از زمان ورود ایشان در ابتدای سال 1398 تا دی ماه 1401 مجموعا به مدت 50 ماه ایشان اضافه کار و رفاهی خلاف قانون از دو سازمان دریافت نموده که بالغ بر دو میلیارد تومان اضافه دریافت داشته اند.

ذیحساب و مدیر مالی سازمان هواشناسی در اوایل سال 1401 تغییر یافته ودر بدو ورود ذیحساب جدید ایشان در جریان ماجرا قرار گرفتند که به جای مطالبه کل مدت 50 ماه دریافتی اضافه ایشان صرفا برای 9 ماه (دوره حضور خود) اقدام به نامه نگاری به شرکت فرودگاه ها نموده است.

علاوه براین شرکت فرودگاه ها ... نامه ای به هواشناسی زده و درخواست مبلغ حدود 371 میلیون تومان بابت پرداختی مزایای غیر مستمر برای همان نه ماه نموده اند.

در حالیکه روال قانونی این است که کل مبلغ دریافتی 50 ماهه اضافه ایشان باید به صورت یکجا از ایشان دریافت و به صندوق دولت مسترد گردد که چنین موضوعی اتفاق نیفتاده و جالب تر اینکه هنوز همان مبلغ 371 میلیون نیز از طرف ایشان به صندوق دولت مسترد و واریز نشده است.

ثانیا آقای ... اینکه از دو محل به صورت غیر قانونی و بالاتر از سقف مقرر دریافتی داشته را مخفی نموده که مستلزم آن است به همراه افرادی که این تخلف را مرتکب شده اند توسط نهاد بازرسی احضار و برخورد قانونی صورت پذیرد.

این نامه در چند روز اخیر افشا شده است و رئیس سازمان هواشناسی بدون توجه به تخلف خود و دیگر عوامل دخیل ... ایشان را با حفظ پست سازمانی بدون هیچ سابقه و تطبیق مدرک تحصیلی و کاری و بدون تسلط کافی به زبان انگلیسی و قوانین حقوقی به سمت سرپرست مدیر کلی حقوقی و روابط بین الملل منصوب می نماید.

این اقدام موجب خشم بیشتر کارکنان سازمان شده و عجیب تر آنکه هیچ گونه واکنشی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مقام مافوق ایشان به پرداخت حقوق نجومی و انتصاب غیر قانونی نامبرده در پست مدیرکل حقوقی و روابط بین الملل نشده است" .

تین نیوز حقوق افراد ذکر شده در این رابطه را برای ارسال و درج جوابیه محفوظ می دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هواشناس 2 2

    موارد فوق مورد تائید است و سازمان های نظارتی باید به این تخلفات ورود کنند.

  • هواشناس 2 2

    از سازمان بازرسی درخواست می شود وارد عمل شود دریافتی تا حق را برگرداند و حکم انفصال را صادر نماید

  • رضا 0 2

    وزارت خانه چرا اقدامی نمیکنه؟
    چون سرپرست دفتر و مشاور و وزیر هم با همین روشها از فرودگاه مهراباد در لیست شرکت خدماتی آتی ساز بیمه شده و حقوق میگیره و لذا خانم و آقا با اقدامات و شیرین کاریهایی که انجام میدهند در نزد وزاتخانه فول سرپرستی بیمه تمام پشتیبانی هستند!!!
    حالا فهمیدید چرا؟
    اگر نفهمیدید چند روز دیگه با انتصابات جدید و تکمیل کادر چپاول در دو دستگاه فوق الاشاره متوجه پشت پرده دفتر ......میشوید!!!
    مارهای خوش خط وخال سالهاست این دو مجموعه را احاطه کرده اند!!!
    هنوز تیم آخوندی کارگردان مهرابادی هاست!!!

  • علیرضا 1 1

    سلام مسائل حقوقی و مالی و اداری این قضیه رو نمیدونم ولی میدونم که تز دکتری ایشان راجع به مایکروبرست هست که یک موضوع کاملا هواشناسی هست . لطفا اگر انتقاداتی هست به ایشان یا سیستم که صحت آنها باید بررسی بشه ، انصاف رو رعایت کنیم

  • حسین‌زارع‌کارگرشرکتی 1 0

    خدا لعنت‌ کنه‌ کسانی‌که‌ باعث‌ این‌‌ خلافها
    می شوند چطوردولت‌ برا حقوق‌کارگر‌ کاری‌ نمیکنه‌ ولی‌ برای بعضی‌ازخانه‌ هر خاله‌ای‌ بهتره