| کد خبر: 244786 |

◄ چرا در نوسازی ناوگان فرسوده صرفه جویی انرژی دیده شد؟

نمودارها و اعداد اعلام شده از نهادهای معتبر نشان می دهد در طرح ریاست جمهوری برای نوسازی ناوگان فرسوده یا قانون سوییچ به سوییچ، تامین بودجه از این طریق پیش بینی شده بود.

تین نیوز

 نمودارها و اعداد اعلام شده از نهادهای معتبر نشان می دهد در طرح ریاست جمهوری برای نوسازی ناوگان فرسوده یا قانون سوییچ به سوییچ، تامین بودجه از این طریق پیش بینی شده بود.

سال95 انجام شده ، 5.7 میلیارد دلار مرگ‌های زودرس هزینه بر ما تحمیل کرده است که در سال 1400هزینه های مرگ ناشی از آلودگی هوا‌ در کشور بالغ بر 7 میلیارد دلار برآورد شده است.

 بابت هر روز تعطیلی به خاطر آلودگی هوا حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال یا هزار و چهارصد میلیارد تومان ضرر به ازای هر روز تعطیلی متوجه کشور می‌شود، که  سهم تهران از این ضرر ۲۵ درصد است یعنی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ضرر و زیان هر روز تعطیلی در تهران است، البته سهم استان تهران از وصول مالیات‌ها قریب ۲۵ درصد یا یک چهارم کشور است، هر روز تعطیلی در تهران حدود ۳۰ میلیارد تومان ضرر مالیاتی به دولت وارد می‌ کند.

آیا مالیات سبز منبع تامین بودجه برای نوسازی نیست؟

طبق گزارش صندوق ملی محیط زیست، تعدادی از دست اندرکاران و کارشناسان حوزه محیط زیست در این باره اعلام کردند که بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر مالیات و عوارض متعلق موضوع این قانون، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.مطالب عنوان شده فقط بخش کوچکی از منابع تامین بودجه برای اجرای صحیح نوسازی است ولی به جای ارایه راهکار مناسب قانون نوسازی تبدیل به جولانگاه دلالان گشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.