| کد خبر: 211751 |

◄ تصاویر| روایت رانندگان تانکر از سرگردانی در مرز عراق برای تخلیه کامیون‌ها

با وجود رایزنی‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه گمرک تمرچین با مسئولان آسایس (اطلاعات عراق) گمرک حاج عمران، حکومت اقلیم کردستان به بهانه ویروس کرونا از پذیرش و باز گرداندن محموله‌های کشور خود، احتمالاً به علت افت شدید قیمت جهانی قیر خودداری می‌کند.

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل مشتقات نفتی از مشکلاتی که به دلیل عدم اطلاع رانندگان از یک بخشنامه برای او و تعداد دیگری از رانندگان به وجود آمده انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، این راننده در تماس با خبرنگار ما در شرح این رویداد گفت: در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۱  بیش از ۵۰ ماشین از اربیل عراق به مقصد ترکیه بارگیری کردیم.

کریم کاظمی افزود: به علت برف و کولاک شدید و بسته شدن گردنه حاج عمران از طرف عراق (نزدیک مرز تمرچین) بیش از ۱۰ روز کامیون‌های ما زیر برف محصور ماند.

بازگشت با پای پیاده

او تاکید کرد: سرانجام با تلاش‌های نهاد ریاست جمهوری علیرغم منع قانونی که هیچ راننده ایرانی نمی‌تواند به تنهایی و بدون کامیون به ایران رجعت کند با هماهنگی‌های صورت گرفته با هنگ مرزی جمهوری اسلامی و ماموران آسایش عراق با پای پیاده بدون کامیون به خانه بازگشتیم.

به گزارش تین نیوز، این راننده عنوان کرد: بعد از یک هفته و سپری شدن توده سنگین هوای سرد و بازگشایی محور مواصلاتی گردنه حاج عمران به گمرک تمرچین، این بار برای بازگرداندن کامیون‌های خود در تاریخ ۹۸/۱۱/۴  عازم کشور عراق شدیم.

کامیون در گردنه عمران

کاظمی افزود: درتاریخ ۹۸/۱۱/۶ بی‌خبر از بخشنامه صادر شده مبنی بر ممنوعیت صادرت و واردات قیر در تاریخ ۹۸/۱۲/۱ که از طرف دولت ترکیه به وزارت کشور ابلاغ و در تاریخ ۹۸/۱۲/۳ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور به تمامی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و شرکت‌ها ابلاغ  شده بود، وارد کشور شدیم.

وی مدعی شد: شرکت‌های فورواردری علیرغم اطلاع از بخشنامه مذکور و بسته بودن مرز ترکیه بر روی مشتقات نفتی، اقدام به پذیرش کامیون از کشور عراق به ایران و کسب مجوزهای مربوطه جهت ترخیص کالا به کشور مقصد (ترکیه) کردند.

کاظمی گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر از مسئولان مربوطه و انجمن صنفی و اداره گمرکات استان آذربایجان غربی و مسئولان گمرک پیرانشهر، بعد از گذشت بیش از سه ماه از تاریخ بارگیری تا کنون موفقیتی در حل این مشکل حاصل نشده است.

کامیون یا انبار صاحبان کالا؟

وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت این کامیون‌ها به نوعی تبدیل به انبارهای صاحبان کالا شده و از طرفی از آنجا که مشتقات نفتی آتش‌زا و قابل اشتعال بوده و در  پارکینگ تمرچین تانکرهای حامل گازهای LPG نیز حضور دارند، چنانچه انفجار و یا آتش‌سوزی صورت گیرد کامیون‌های ما نیز دچار حریق خواهند شد.

کامیون در گردنه عمران 1

به گزارش تین نیوز، کاظمی عنوان کرد: با وجود رایزنی‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه گمرک تمرچین با مسئولان آسایس (اطلاعات عراق) گمرک حاج عمران، حکومت اقلیم کردستان به بهانه ویروس کرونا از پذیرش و باز گرداندن محموله‌های کشور خود، احتمالاً به علت افت شدید قیمت جهانی قیر خودداری می‌کند.

این راننده کامیون افزود: تاجر ترک نیز فروش کالا خریداری شده با قیمت کنونی در مقصد دیگر را به بهانه پایین آمدن و متضرر شدن قبول نمی‌کند و در این بین کسی که متحمّل بیشترین ضرر و زیان روحی و مالی شده رانندگان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.