| کد خبر: 237586 |

◄ زمینه استفاده از کمک های دولت برای احداث خط 4 فراهم شد

با تایید مطالعات خط چهار از سوی وزارت کشور و اخذ مجوز تبصره 777 امکان استفاده از کمک های دولتی شامل اوراق مشارکت و... برای خط چهار مترو مشهد فراهم شد.

تین نیوز

خلیل الله کاظمی معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این خصوص با اشاره به صحبت های مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در رابطه با تصویب مطالعات امکان سنجی خط چهار مترو مشهد در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ، گفت: براساس تاکید وزارت کشور از سال 99 اجرای خطوط ریلی نیازبه اخذ مجوز تبصره 777 دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: پیش از این شهرهای بزرگ کشور براساس طرح های جامع و تفصیلی خود اقدام به تعریف و مطالعه خطوط ریلی می کردند که وزارت کشور در برخی شهرها بدون توجه به میزان جمعیت و وسعت خود اقدام به تعریف خطوط ریلی می کرد، برهمین اساس برای رفع این ناهماهنگی، اخذ مجوز تبصره 777 مد نظر قرارگرفت.

معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در این راستا شهرداری های شهرهای بزرگ کشور باید مطالعات خطوط ریلی، اتوبوس، تاکسی و درمجموع حمل ونقل عمومی خود را در بسته ای تهیه و درطرح جامع و تفصیلی شهرهایشان جانمایی و آن را برای تایید و اخذ مجوز تبصره 777 به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال کنند، در غیر اینصورت از کمک های دولت بهرمند نخواهند شد.

کاظمی ادامه داد: برهمین اساس مطالعات خط چهارپس از تصویب در کمیته هماهنگی ترافیک مشهد(همتا) برای اخذ مجوز تبصره 777 به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال و در جلسه ای که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، این مطالعات تایید و خط چهار مجوز تبصره 777 را اخذ کرد که براین اساس می تواند از کمک های دولتی مانند انتشار اوراق مشارکت استفاده کند. استفاده از ظرفیت های ماده 23

همچنین کیانوش کیامرز مدیرعمل شرکت قطار شهری مشهد نیز در این خصوص، اظهارکرد: تا سال 99 اجرای خطوط ریلی نیاز به اخذ تبصره 777 نداشت اما از سال 99 که ما خط چهارمترو مشهد را آغاز کردیم وزارت کشور شهرها را برای احداث خطوط مترو ملزم به دریافت مجوز تبصره 777 کرد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس و برای استفاده از کمک های دولتی مطالعات خط چهار که توسط دو مشاور تخصصی تهیه شده بود پس از طی مراحل تصویب در شورای هماهنگی ترافیک شهر مشهد و اخذ مجوزهای پدافند غیرعامل و زیست محیطی و همخوانی با حمل ونقل عمومی شهر به وزارت کشور ارسال شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: این مطالعات در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور که در تاریخ سوم آذر ماه 1400 با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و پلیس راهورکشور، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد ومعاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شرکت قطار شهری مشهد برگزار شد، بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: با تصویب مطالعات خط چهار، مجوز تبصره 777 اخذ و برای احداث این خط می توانیم از تسهیلات دولتی، انتشار اوراق مشارکت و اخذ ماده 23 جهت تامین مالی خط چهار استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.