| کد خبر: 194934 |

با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها انجام شد:

◄ برنامه‌ریزی برای خرید هواپیمای فلایت چک دوم

در سال ۹۷ حدود ۳۹۰ هزار نشست و برخاست با جابه‌جایی ۴۷ میلیون نفر در فرودگاه‌های کشور انجام گرفته است که با این آمار، ۱۵ درصد کاهش در نشست و برخاست، ۱۷ درصد کاهش در اعزام و پذیرش و ۱۵ درصد بار مسافر کاهش یافته است.

تین نیوز

به گفته رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در سال ۹۷ حدود ۳۹۰ هزار نشست و برخاست با جابه‌جایی ۴۷ میلیون نفر در فرودگاه‌های کشور انجام گرفته است که با این آمار،  ۱۵ درصد کاهش در نشست و برخاست، ۱۷ درصد کاهش در اعزام و پذیرش و ۱۵ درصد بار مسافر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیاوش امیرمکری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در تبریز برگزار شد، افزود:  صنعت هوانوردی در دنیا یک صنعت اشتغال‌زا است که در مواقع بحران از آن به عنوان یک شاهراه یاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: صنعت هوانوردی در جهان به چهار بخش هوانوردی تجاری، هوانوردی عمومی، فرودگاهی و ناوبری تقسیم می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به آمار یاتا در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: در این سال در دنیا ۲۸ هزار فروند هواپیما در قالب ۱۵ هزار ایرلاین در بخش تجاری فعالیت داشته‌اند که سهم ایران در این آمار ۳۱۰ فروند هواپیما بوده است. از این تعداد هواپیما نیز ۱۵۳ فروند آن عملیاتی است.

 امیرمکری تصریح کرد: بالغ بر ۴۴۸ هزار فروند هواپیمای سبک و فوق سبک در حوزه هوانوردی عمومی فعالیت دارند که سهم ایران ۲۶۶ فروند است.

او ابراز کرد: در بخش فرودگاهی امروز در دنیا ۴ هزار فرودگاه فعالیت دارند که سهم ایران ۲۶۶ فرودگاه است.

امیرمکری با بیان اینکه ۱۰۳ کشور در دنیا خدمات هوانوردی ارائه می‌کنند، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت خود و ۸ فرودگاه غیر مالکیتی خدمات ناوبری ارائه میکند.

او به ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۳۰ فرودگاه مرز هوایی کشور تحت مالکیت این شرکت اشاره کرد و افزود: در حوزه هوانوردی بین المللی آن هم در شرایط کنونی و تحریم‌ها برای خرید تجهیزات،  موفق شدیم تجهیزاتی که در سالیان گذشته خریداری شده، نگهداری و راهبری کنیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به پروازهای حج ۹۸ اشاره کرد و گفت: ما موفق شدیم عملیات پروازهای رفت حج را با کمترین تاخیر به پایان برسانیم.

او به پروژه های عمرانی فرودگاه‌های کشور در هفته دولت اشاره و بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در ۹ فرودگاه کشور ۲۵ پروژه با ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرمکری با تاکید بر اقتصادی کردن فرودگاه‌های کوچک، گفت: متاسفانه به صورت کامل از زیرساخت‌های فرودگاه استفاده نمی‌شود از همین رو نگاه ما در شرکت فرودگاه‌ها اقتصادی کردن این فرودگاه‌ها از طریق هوانوردی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری اظهار کرد: در حوزه توسعه‌ای ۶۲ پروژه در ۲۶ فرودگاه کشور به ارزش ۸۶۰ میلیارد تومان برای سال ۹۸و ۹۹ و حدود ۵۹ پروژه بهسازی به ارزش ۸۸۰ میلیارد تومان در ۳۵ فرودگاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه‌ریزی برای خرید هواپیمای فلایت چک دوم به ارزش 9 میلیون و 900 هزار دلار خبر داد و گفت: پیش از این با شرکت آلمانی قراردادی برای خرید این فلایت چک داشتیم که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها این قراداد متوقف شد. حال طرف آلمانی به ما اعلام کرده است شما هواپیما را از شرکتی ثالث تهیه کنید و ما نصب تجهیزات آن را برای شما انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.