| کد خبر ۳۰۳۴۴۷
کپی شد

آغاز عملیات باند دوم بزرگراه لار - کهورستان با هدف تکمیل تا سال ۱۴۰۶

مدیرعامل شرکت ساخت گفت: پروژه باند دوم بزرگراه لار - کهورستان از اولویت های دولت چهاردهم است و با استفاده از منابع مولدسازی، تا سال ۱۴۰۶ به طور کامل تکمیل خواهد شد.

آغاز عملیات باند دوم بزرگراه لار - کهورستان با هدف تکمیل تا سال ۱۴۰۶
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت گفت: پروژه باند دوم بزرگراه لار کهورستان از اولویت های دولت چهاردهم است و با استفاده از منابع مولدسازی، تا سال ۱۴۰۶ به طور کامل تکمیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در آئین آغاز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه لار کهورستان با اشاره به جایگاه این مسیر در کریدورهای ۱۲ گانه حمل ونقل کشور، از برنامه ریزی برای تکمیل کامل این محور تا پایان سال ۱۴۰۶ خبر داد و تأکید کرد: این پروژه از اولویت های دولت چهاردهم است و با استفاده از منابع مولدسازی و هم افزایی ملی، سرعت اجرا افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل کریدورها، گفت: در آینده، جنگ کشورها بر سر کریدورها خواهد بود؛ چراکه این مسیرها تنها جابه جا کننده مسافر نیستند، بلکه حامل قدرت و سیاست اند. بر همین اساس، تکمیل کریدورهای حمل ونقل از مهم ترین مأموریت های دولت چهاردهم است.

وی افزود: شرکت ساخت تاکنون ۱۲ کریدور بزرگراهی، ۹ کریدور ریلی و ۷ کریدور آزادراهی را تعریف و در حال اجرا دارد. در بخش آزادراهی، سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی به بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نمونه آن، مشارکت در پروژه هایی چون آزادراه ارومیه تبریز، اراک خرم آباد و پردیس امامزاده هاشم است.

بازوند با اشاره به اهمیت محور شیراز بندرعباس و به ویژه قطعه لار کهورستان، تصریح کرد: این مسیر از حیاتی ترین محورهای ترانزیتی جنوب کشور است. با برنامه ریزی انجام شده و اختصاص حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی، پیمانکار پروژه متعهد شده است که در صورت تأمین منابع تا تا پایان سال ۱۴۰۵، ۴۰ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد. سال ۱۴۰۶، سال پایان این پروژه و تکمیل مسیر از لارستان تا اصفهان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر لزوم تسریع عملیات اجرایی، از پیمانکار پروژه خواست مطابق برنامه زمان بندی عمل کند و گفت: برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که بخش قابل توجهی از مسیر در کوتاه ترین زمان ممکن آماده بهره برداری شود.

در این آئین، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مهندسان مشاور، پیمانکار پروژه و دستگاه های خدمات رسان به دلیل همراهی در رفع معارضات و تسهیل اجرای طرح قدردانی کرد و افزود: این همکاری ها باید تا پایان کار ادامه یابد تا بتوانیم در موعد مقرر، پروژه را به مردم منطقه تحویل دهیم.

پروژه باند دوم بزرگراه لار کهورستان، بخشی از محور لار بندرعباس است که یکی از مهم ترین شریان های ترانزیتی جنوب کشور به شمار می رود. این مسیر، روزانه پذیرای حجم بالایی از تردد ناوگان حمل ونقل کالا و مسافر است و تکمیل آن نقش کلیدی در افزایش ایمنی، کاهش سوانح رانندگی و تسهیل تردد خواهد داشت.

وی درباره عملیات فنی این قطعه گفت: قطعه در حال اجرا شامل بخش حدفاصل کیلومتر ۴۹ تا کیلومتر ۸۰ است که در قالب احداث باند دوم به طول ۳۱ کیلومتر اجرا می شود. در این بخش، عملیات شامل ۸۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاک ریزی ۹۴۰ هزار مترمکعب، زیراساس ۷۰ هزار مترمکعب و اساس ۶۶ هزار مترمکعب است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.