| کد خبر: 242296 |

◄ رکورد درآمد رجا در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد

در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش فنی و تعمیرات شرکت قطارهای مسافری رجا، عنوان شد که رکورد درآمد رجا در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد.

تین نیوز

در بازدید حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش فنی و تعمیرات شرکت قطارهای مسافری رجا که با همراهی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونان اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل شرکت رجا انجام شد، از کلیه بخش‌های فنی از جمله تعمیر مولدها، کارخانجات تعمیرات اساسی و جاری، بازسازی‌ها و بخش‌های تعمیراتی قطارهای خودکشش بازدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در این بازدید با اشاره به سهم ۹.۸ درصدی حمل و نقل ریلی از جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل کشور، گفت: حدود نیمی از این جابه‌جایی‌ها در بخش ریلی مسافری توسط شرکت رجا با سهم ۴.۴ درصدی انجام می‌شود.

بختیاری به گستره زیاد حضور رجا در شبکه ریلی کشور و تنوع بالای قطارهای این شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت با قطارهای خود که به انواع ۳ تا ۵ ستاره زندگی تقسیم می‌شود به ۲۱ مرکز استان کشور تردد داشته که بخشی از آنها از مبدأ تهران به استان‌های دیگر و بخش مهم دیگر از مبدأ مشهد مقدس به مراکز استان‌ها تردد دارند.

وی با اشاره به کمبود لوکوموتیو به عنوان نیروی کشش در این مجموعه، گفت: تعداد کل ناوگان رجا نزدیک به ۱۰۷۷ واگن اعم از مسافری، خدماتی و خودکشش است.

مدیرعامل رجا، تعیین تکلیف و مشخص شدن وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در راه‌آهن به عنوان یک نهاد دولتی در صنعت ریلی را از مهمترین نیازمندی‌ها و ضرورت‌های این حوزه عنوان کرد.

بختیاری از لزوم ورود رجا به حوزه باری و برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برای انجام این پروژه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تغییر اساسنامه شرکت و امکان ورود به حوزه باری باید موافقت راه‌آهن را نیز در این خصوص اخذ کنیم یا اینکه شرکت ریلی باری را در زیرمجموعه رجا تشکیل بدهیم.

وی گفت: با عنایت به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بازسازی اساسی، تعمیرات و آماده‌سازی قبل از نوروز، بیشترین تعداد ناوگان موجود شرکت رجا در ایام نوروز ۱۴۰۱ در سیر قرار گرفت و تعداد قطارها نیز افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در ادامه از ثبت یک رکورد درآمدی خبر داد و افزود: اصلاح برنامه‌ریزی مسیر واگن‌ها و متعاقب آن استفاده از واگن‌های نوسازی شده و نو برای برخی مسیرها، نهایتاً منجر به شکسته شدن رکورد درآمدی روزانه شرکت ‌رجا از ابتدای تأسیس در نوروز سال ۱۴۰۱ شد؛ این مهم با دستیابی به درآمدی بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در تاریخ‌های ۵ و ۶ فروردین‌ماه تحقق یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.