| کد خبر: 179448 |

◄ تشریح برنامه‌های آتی رجا از زبان رییس هیات مدیره

دریافت 55 دستگاه باقی‌مانده از مجموع 89 واگن پلورسبز که قبلا 34 واگن از این قرارداد را تحویل گرفتیم در زمره برنامه‌‌های رجا است که سعی‌مان بر این است که واگن‌های باقی‌مانده را دریافت کنیم.

تین نیوز

رییس هیات مدیره شرکت رجا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال درباره برنامه‌های آتی این شرکت گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت رجا در چند حوزه طراحی و اجرا می‌شود.

علیرضا محمودی اضافه کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین برنامه‌هایی که باید ظرف مدت کوتاهی عملیاتی شود، شامل: افزایش سرمایه شرکت، خروج از ماده 141 قانون تجارت، انعقاد قراردادهای بازسازی کامل واگن‌های دارای عمر بالا برای تضمین سیر در ده سال آتی با استفاده از توان داخلی، چابک‌سازی سازمان از حیث نیروی انسانی و توجه هم‌زمان به وضع معیشتی کارکنان، تعیین تکلیف فوری یارانه‌ها و کمک‌هزینه‌هایی که باید پرداخت شود، هستند.

این مقام مسئول در حوزه ریلی این یارانه‌ها را شمامل مواردپیش رو دانست و گفت:از این جمله می‌توان به یارانه سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی که سال‌ها است از کانون توجه حاکمیت خارج شده است و نیز کمک‌هزینه سیر قطارهای پرسرعت که در صورت عدم پرداخت منجر به توقف ترن‌ست‌ها خواهد شد، اشاره کرد.

محمودی اضافه کرد: از سوی دیگر، حسب تاکید، هلدینگ هگتا به‌عنوان مجمع شرکت رجا باید در یک برنامه مشخص و زمان‌بندی‌شده ظرف مدت 3 سال در زمینه خرید واگن‌های نو داخلی، ایجاد چند شرکت تابعه مانند رجا سفر و حرکت به سمت سودده شده تمام بخش‌های منفک شده، متناسب‌سازی کلاس و ساختار واگن‌ها با نیازها و درخواست‌های مسافران و بالاخره حضور و عرضه رجا در بازار بورس اقدام کند.

رییس هیات مدیره رجا ضمن تاکید بر اینکه مجموعه رجا باید سهم خود را در حمل‌ونقل مسافری حفظ و ارتقا دهد و خدمات شرکت را متنوع سازد، اضافه کرد: دریافت 55 دستگاه باقی‌مانده از مجموع 89 واگن پلورسبز که قبلا 34 واگن از این قرارداد را تحویل گرفتیم در زمره همین برنامه‌‌ها است که ان‌شاالله سعی‌مان بر این است که توافقات‌مان با گروه پلورسبز حل‌وفصل و واگن‌های باقی‌مانده را دریافت کنیم.

محمودی درباره مدت‌زمان تحویل این ناوگان تصریح کرد: ابتدای ماه جاری بازدیدی از پلورسبز داشتم و متوجه ظرفیت‌های عملیاتی این شرکت شدم و گمان می‌کنم که در صورت توافق و همت همکاران‌مان در شرکت پلورسبز ظرف 24 الی 30 ماه کل تعهدات خاتمه یابد. ضمن اینکه ما یک برنامه مشخص هم با شرکت واگن‌پارس داریم که هنوز به قطعیت نرسیده است که در صورت توافق اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسئول در شرکت رجا توضیح داد: اساسا برنامه توسعه ما داخلی است و برنامه خارجی نداریم و از توان هر دو شرکت داخلی می‌خواهیم استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.