| کد خبر: 136136 |

مدیرعامل فولاد مبارکه:

◄ سنگان با رفع مشکلات زیربنایی به قطب معدنی کشور تبدیل می شود

تین نیوز

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: معادن سنگان ظرفیت بسیار مناسبی برای پیشرفت به سمت قطب معدنی کشور را دارد و منابع خدادادی سنگ آهن در این منطقه باعث شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با رغبت بیشتری در این منطقه سرمایه گذاری کنند اما آنچه که باید بیش از پیش به آن توجه شود رفع مشکلات زیربنایی در این منطقه است تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری در این منطقه به توسعه فعالیتهای خود بپردازند

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌های گندله سازی و فرآوری سنگ آهن فولادمبارکه در معادن سنگان با تشریح وضعیت موجود پروژه های گندله سازی و فراوری سنگ آهن فولادمبارکه در معادن سنگان گفت: فولادمبارکه به منظور اجرای سیاست اقتصادمقاومتی و جلوگیری از خام فروشی برآن شد تا با ایجاد واحدهای کنسانتره و گندله سازی و فرآوری سنگ آهن با ظرفیت تولید 5 میلیون تن کنسانتره آهن و 5 میلیون تن گندله در سال از خام فروشی جلوگیری کند.

بهرام سبحانی افزود: پروژه های گندله سازی و فرآوری سنگ آهن فولادمبارکه در منطقه سنگان در زمینی به مساحت 500 هکتار واقع شده و به منظور استفاده از توان سازندگان داخلی و بومی سازی تجهیزات، بخش عمده تجهیزات موردنیاز این واحدها، از داخل کشور تأمین شده و سهم اندکی از این تجهیزات که امکان ساخت آن در کشور وجود نداشت از کشورهای خارجی تأمین شده است .

وی گفت: با راه اندازی این دو طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی بوجود خواهد آمد.

سبحانی با اشاره به چالش های پیش روی بهره برداری هرچه سریع تر این پروژه ها ، گفت: معادن سنگان ظرفیت بسیار مناسبی برای پیشرفت به سمت قطب معدنی کشور را دارد و منابع خدادادی سنگ آهن در این منطقه باعث شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با رغبت بیشتری در این منطقه سرمایه گذاری کنند اما آنچه که باید بیش از پیش به آن توجه شود رفع مشکلات زیربنایی در این منطقه است تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری در این منطقه به توسعه فعالیتهای خود بپردازند.

لازم به ذکر است وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از معاونان وی به همراه بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سعید بخش معاون اجرای پروژه های توسعه فولاد مبارکه، میرمحمدی مدیرعامل شرکت سنگ و آهن فولادسنگان و مسئولان استانی از چگونگی پیشرفت گندله سازی و کنسانتره فولادمبارکه در سنگان بازدید کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در پروژه های گندله سازی و فرآوری سنگ آهن فولادمبارکه در معادن سنگان از نزدیک در جریان پیشرفت های این پروژه قرارگرفت .

معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی ایران و فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد در 16 کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.