| کد خبر: 269290 |

ورود ۲ فروند هواپیما به ناوگان هوایی نوروزی کشور

سخنگوی هواپیمایی کشور گفت: با ورود ۲ فروند هواپیما به ظرفیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۲۰ صندلی به ظرفیت پروازهای نوروزی اضافه می شود.

تین نیوز

سخنگوی هواپیمایی کشور گفت: با ورود ۲ فروند هواپیما به ظرفیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۲۰ صندلی به ظرفیت پروازهای نوروزی اضافه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هدف آمادگی در فواصل زمانی مشخص شده مورد بازرسی های فنی قرار می گیرند.

به گفته وی دانش، توانمندی و تجربه ارزنده متخصصان مهندسی و تعمیرات و دارا بودن مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، سبب شده تمامی ارزیابی ها و تعمیرات ناوگان به دست متخصصان همایی انجام شود.

او می گوید:بازرسی ها و تعمیرات دوره ای هواپیما اصولا به بازرسی های C-B-A و S تقسیم می شوند که در هر کدام دستورالعمل های متفاوتی برای بازبینی های فنی و تخصصی خاص درنظر گرفته شده است و هواپیماها درسررسید دوره مشخص شده، برای بازرسی های دوره ای و فنی به آشیانه مربوطه منتقل می شوند.

او بیان کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ دو فروند هواپیمای ایرباس A۳۱۹ و فوکر F-۱۰۰ در آشیانه تحت تعمیرات اساسی (S-CHECK) قرار داشتند که اولین فرونداین هواپیماها با علامت ثبتی EP-IEQ پس از ۲۰ روز کار بازرسی و پایان تعمیرات طبق برنامه ریزی واتمام بازرسی نهایی و تست پرواز آن در پنجم اسفند ۱۴۰۲ به ناوگان هواپیمایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیوست وکارهای تعمیراتی هواپیمای فوکر F-۱۰۰ نیز در مراحل پایانی قرار دارد که با اتمام بازرسی ها، قبل از پایان سال به ناوگان ملحق خواهد شد.

قربانعلی در مورد مشخصه بازرسی S گفت: این نوع تعمیرات بالاترین نوع بازرسی فنی است و کارخانه سازنده هواپیما برای این نوع تعمیرات بازه زمانی ۲ ماهه در نظر گرفته ولی با توجه به پیش رو بودن عملیات نورزوی، متخصصان فنی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در همتی مضاعف با کار فشرده این بازه را به ۲۰ روز کاهش دادند که در نوع کار بی سابقه می باشد.

وی گفت: با پیوستن این ۲ فروند هواپیما در هر مسیر تعداد ۲۲۰ صندلی به ظرفیت صندلی های موجود افزوده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.