| کد خبر: 262079 |

توضیح ایران‌ ایر درباره تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول به تهران

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر «تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول - تهران، ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد: تمامی اقدامات انجام شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران محترم بوده است.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر «تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول - تهران، ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد: تمامی اقدامات انجام شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران محترم بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روز شنبه یکم مهرماه خبری مبنی بر اینکه پرواز ایران ایر از استانبول به مقصد ایران که قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ شب انجام شود، با تاخیر بیش از ۱۷ ساعت مواجه شده و در نهایت ۱۷:۴۵ موفق به پرواز شد، منتشر شد.

 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در توضیحی اعلام کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز ۷۶۸ استانبول به تهران روز یکم مهرماه سال جاری به اطلاع می رساند پرواز ۷۶۹ در روز یکم مهرماه به جهت نقص فنی هواپیما و جایگزینی هواپیما، با دو ساعت و ۵۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می کند.

هواپیمای این پرواز بعد فرود در فرودگاه استانبول مجدد دچار نقص فنی می شود که با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات مشکل فنی رفع می شود. با توجه به overduty شدن کروی پرواز (خاتمه ساعت پروازی) باید کروی پروازی جدید برای انجام پرواز اعزام می شد. با هماهنگی های انجام شده، مقرر شد کروی پرواز با پرواز ۷۱۹ روز دوم مهرماه به استانبول اعزام شود. پرواز مذکور در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می کند.

با وجود اعزام کروی پرواز، باید برای انجام پرواز، مجوزهای لازم از فرودگاه استانبول برای انجام پرواز تهیه می شد. با توجه به ترافیک هوایی فرودگاه استانبول، دریافت این مجوزها طولانی شده و همین امر موجب تاخیر طولانی این پرواز شد. در نهایت پرواز در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه استانبول پرواز کرد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مجددا از مسافران پرواز ۷۶۸ عذرخواهی می کند و یادآور می شود تمامی اقدامات انجام شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران محترم بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.