| کد خبر: 258671 |

مسافران پرواز جده به شیراز به سلامت در فرودگاه شیراز پیاده شدند

سخنگوی شرکت هما گفت که پرواز جده به شیراز این شرکت با مشکل فنی مواجه شده اما پس از رفع این مشکل، مسافران به سلامت در فرودگاه شیراز فرود آمدند.

تین نیوز

حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران در خصوص تاخیر پرواز جده به شیراز توضیح داد: هواپیما بعد از فرآیند مسافرگیری آماده پرواز می شود و با برخاستن و صعود تا ارتفاع ۸۰۰۰ فوتی، خلبان درگیر یک موضوع فنی در یکی از سیستم های تامین تهویه و فشار هواپیما می شود که با کاهش میزان سوخت هواپیما و کسب مجوزهای لازم و پس از انجام فرآیندهایی طبق دستورات شرکت سازنده به کاهش ارتقاع و نزدیکی مجدد به فرودگاه جده و نهایتا به تخلیه مسافران اقدام می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسام قربانعلی درباره تعداد مسافران نیز بیان کرد: در برخی رسانه ها اعلام شده بود که تعداد مسافران ۵۰۰ نفر بوده در حالی که تعداد مسافران، ۲۴۰ نفر بوده است. بعد از تلاش های گوناگون مهندسان جمهوری اسلامی ایران حاضر در فرودگاه جده ، به رفع موضوع اقدام شده و مسافران هم به هواپیما سوار شدند و ساعت ۱۴:۴۰ امروز در فرودگاه شیراز به سلامت فرود آمدند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در خصوص موضوعات فنی ما ناچاریم که شرایط را مدیریت کنیم. ترمینال زیارتی فرودگاه جده هم در حال حاضر با تعدد پروازهای زیارتی روبه روست و عدم امکان کافی برای تکریم مسافران که از این بابت از حجاج عزیز عذرخواهی می کنیم؛ اما آنچه در بضاعت هما است در این فرآیند سنگین علمیات فشرده ملی، آماده شده و از همه امکانات، هواپیمای پشتیبان و ظرفیت های موجود عملیاتی و حتی بیش از توان عملیاتی ما به خدمت گرفته شده که سفر خوبی برای حجاج به ارمغان بیاوریم.

قربانعلی همچنین خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳۵ درصد حجاج از فرودگاه های جده و مدینه به سمت اقصی نقاط میهن بازگشتند و مشکل خاصی وجود نداشته است.  بیشتر تاخیرها از سوی خدمات فرودگاهی کشور عربستان به ما تحمیل شده آن هم به علت حجم بالای حجاج است که از این دو فرودگاه به اقصی نقاط  جهان در حال بازگشت هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.