| کد خبر: 245330 |

◄ پرواز رم-تهران چرا تاخیر داشت؟

تاخیر شش ساعته، سرگردانی مسافران در فرودگاه تعطیل شده، ناهماهنگی در فرآیند سوخت‌گیری و... سبب شد که پرواز هواپیمای ایران‌ایر در مسیر رم-تهران که قرار بود ساعت ۴:۱۵ پنجشنبه (٦ مرداد) به تهران برسد ساعت ۱۲ ظهر روز بعد (جمعه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین بنشیند.

تین نیوز

تاخیر شش ساعته، سرگردانی مسافران در فرودگاه تعطیل شده، ناهماهنگی در فرآیند سوخت‌گیری و... سبب شد که پرواز هواپیمای ایران‌ایر در مسیر رم-تهران که قرار بود ساعت ۴:۱۵ پنجشنبه (٦ مرداد) به تهران برسد ساعت ۱۲ ظهر روز بعد (جمعه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین بنشیند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پنجشنبه گذشته (٦ مرداد) قرار بود پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ساعت ۲۱ شهر رم را به مقصد تهران ترک کند که اتفاقات و حواشی سبب شد مسافران ابتدا از فرودگاه ریمینی ایتالیا سر دربیاورند و نهایتا با تعطیلی ناگهانی فرودگاه، تا صبح منتظر سوخت‌گیری و حرکت هواپیما به ایران باشند!یکی از مسافران این پرواز اینگونه ماجرا را برای ایسنا تعریف کرده است: " ۲۰۰ مسافر هواپیمای ملی ایران که قرار بود ساعت ۲۱ (پنجشنبه ۶ مرداد) از فرودگاه رم ایتالیا به تهران سفر کنند، به دلیل عدم هماهنگی مسئولان هما با مقامات ایتالیایی در بخش سوختگیری، پس از ساعت‌ها بلاتکلیفی در فرودگاه رم به فرودگاه دور افتاده شهر ریمینی ایتالیا اعزام شدند.

پس از توقف هواپیما در فرودگاه متروک ریمینی، کارکنان هواپیما مجبور شدند به دنبال اعتراض مسافران از هواپیما پیاده شوند و مسافران ساعت‌ها بلاتکلیف، بدون غذای مناسب و جایی برای استراحت در محوطه این فرودگاه متروک چشم انتظار رسیدگی مسئولان هواپیمایی (هما) شدند.

ریمینی یک شهر ساحلی و توریستی در ساحل شرقی ایتالیاست و هیچکس غیر از ما در فرودگاه حضور نداشت و فقط دو سه نفر مامور با لباس فرم فرودگاه حضور داشتند."

به گفته او در زمان معطلی مسافران در فرودگاه شهر ریمینی ایتالیا هیچ یک از مقامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما حاضر نشدند در این زمینه اظهار نظر کنند و هر کس موضوع را به دیگری محول می‌کند.

در پی طرح این اظهارات، حسام قربانعلی –مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، هواپیمای ایرباس ۳۲۰ ایران‌ایر در فرودگاه رم و با اخذ مجوزهای لازم از فرودگاه رم و ریمینی ایتالیا اقدام به عزیمت به ریمینی (به عنوان فرودگاه جایگزین) برای تکمیل فرآیند سوخت‌گیری کرده است اما به دلیل ناهماهنگی در هنگامی که هواپیما در فرودگاه به قصد سوخت‌گیری فرود آمد، فرودگاه ریمینی پایان کار خود را اعلام کرد و تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی از طرف فرودگاه ریمینی باعث معطل شدن مسافران این پرواز شد، افزود: ما برای انجام کارهایی مانند سوخت‌گیری به ویژه در کشورهای دیگر، ماموریت‌های خود را برون‌سپاری می‌کنیم اما پرواز ما از فرودگاه رم به ریمینی برای سوخت‌گیری کاملا هماهنگ شده و با صدور مجوز از هر دو فرودگاه ایتالیا صورت گرفت و در غیر این صورت به هیچ وجه اجازه پرواز در این مسیر را نداشتیم و نمی‌توانستیم به ریمینی برویم. اما برخی کشورهای اروپای شرقی مانند ایتالیا مدیریت فرودگاه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند که آن‌ها بر اساس مناسبات شخصی عمل می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز به دلیل ایجاد این تاخیر طولانی گفت: در این راستا مسافران را تا صبح به داخل سالن فرودگاه راهنمایی و از آن‌ها پذیرایی کردیم. نهایتا صبح و پس از بازگشایی فرودگاه، سوخت‌گیری انجام شد و هواپیما به سمت تهران حرکت کرد.

قربانعلی اعلام کرد: این پرواز قرار بود ساعت ۴:۱۵ دقیقه جمعه (٧ مرداد) به تهران برسد که با حدود شش ساعت تاخیر در ساعت ۱۲ ظهر همان روز در فرودگاه امام خمینی (ره) نشست. البته از همه مسافران نیز تشکر می‌کنیم که با وجود این مشکلات صبوری و همراهی کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.