| کد خبر: 240593 |

◄ ایران ایر: یک میلیون صندلی پروازی فروختیم

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" اعلام کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون بیش از یک میلیون صندلی عرضه کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد در بازه دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۳۶۳ پرواز داخلی و خارجی انجام داده است که با این تعداد پرواز، ۶۵۳ هزار و ۱۲۸ مسافر در شبکه پروازی "هما" جابه‌جا شده‌اند. در این مدت بیشترین مسافر جابه‌جا شده در شبکه پروازهای داخلی بوده است. در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۰ هزار و ۸۰۵ مسافر با ۸ هزار و ۹۱۷ پرواز مسافرت کرده‌اند. در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در ۵۵ مسیر داخلی و بین‌استانی پرواز می‌کند. همچنین در این مدت تعداد ۱۹۲ هزار و ۳۲۳ مسافر با انجام یک هزار و ۴۴۶ پرواز در شبکه پروازهای بین‌المللی "هما" جابه‌جا شده‌اند. از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، برقراری پروازهای جدید بین‌المللی در جنوب کشور بوده است. این پروازها از فرودگاه‌های شیراز، اهواز، لار، مشهد، اصفهان و آبادان به فرودگاه کویت، از فرودگاه‌های بندرعباس، لار و کیش به فرودگاه دوبی، از فرودگاه لار به دوحه قطر و از مشهد به فرودگاه‌های لاهور و کراچی پاکستان، برقرار شده است. در پروازهای داخلی نیز مسیر مشهد به آبادان برقرار شده است. شایان ذکر است در این مدت ۳۴ مورد از هواپیماهای "هما"توسط متخصصان فنی مورد بازرسی‌های دوره‌ای قرار گرفتند. انجام ۲۶ مورد check -A ، ۶ مورد check - C و ۲ مورد D- check از جمله اقدامات انجام شده دراین مدت است. در بخش check -A هواپیماهای ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۰۰، ایرباس ۳۳۰، ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۱۹، بویینگ ۷۴۷ باری، ایرباس ۶۰۰-۳۰۰، فوکر ۱۰۰ و ATR مورد بازرسی قرارگرفتند. دربخش check - C نیز ۳ فروند هواپیمای ATR ،یک فروند ایرباس ۳۲۰، یک فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ و یک فروندهواپیمای باری ۷۴۷ توسط متخصصان "هما" بازرسی شد. در بخش D- check دو فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ پس از انجام تعمیرات توسط متخصصان مهندسی تعمیرات "هما" برای فعال شدن در پروازها به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پیوستند.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" اعلام کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون بیش از یک میلیون صندلی عرضه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد در بازه دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۳۶۳ پرواز داخلی و خارجی انجام داده است که با این تعداد پرواز، ۶۵۳ هزار و ۱۲۸ مسافر در شبکه پروازی "هما" جابه‌جا شده‌اند.

در این مدت بیشترین مسافر جابه‌جا شده در شبکه پروازهای داخلی بوده است. در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۰ هزار و ۸۰۵ مسافر با ۸ هزار و ۹۱۷ پرواز مسافرت کرده‌اند. در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در ۵۵ مسیر داخلی و بین‌استانی پرواز می‌کند.

همچنین در این مدت تعداد ۱۹۲ هزار و ۳۲۳ مسافر با انجام یک هزار و ۴۴۶ پرواز در شبکه پروازهای بین‌المللی "هما" جابه‌جا شده‌اند.

از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، برقراری پروازهای جدید بین‌المللی در جنوب کشور بوده است. این پروازها از فرودگاه‌های شیراز، اهواز، لار، مشهد، اصفهان و آبادان به فرودگاه کویت، از فرودگاه‌های بندرعباس، لار و کیش به فرودگاه دوبی، از فرودگاه لار به دوحه قطر و از مشهد به فرودگاه‌های لاهور و کراچی پاکستان، برقرار شده است. در پروازهای داخلی نیز مسیر مشهد به آبادان برقرار شده است.

شایان ذکر است در این مدت ۳۴ مورد از هواپیماهای "هما"توسط متخصصان فنی مورد بازرسی‌های دوره‌ای قرار گرفتند. انجام ۲۶ مورد check -A ، ۶ مورد check - C و ۲ مورد D- check از جمله اقدامات انجام شده دراین مدت است.

در بخش check -A هواپیماهای ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۰۰، ایرباس ۳۳۰، ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۱۹، بویینگ ۷۴۷ باری، ایرباس ۶۰۰-۳۰۰، فوکر ۱۰۰ و ATR مورد بازرسی قرارگرفتند.

دربخش check - C نیز ۳ فروند هواپیمای ATR ،یک فروند ایرباس ۳۲۰، یک فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ و یک فروندهواپیمای باری ۷۴۷ توسط متخصصان "هما" بازرسی شد.

در بخش D- check دو فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ پس از انجام تعمیرات توسط متخصصان مهندسی تعمیرات "هما" برای فعال شدن در پروازها به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پیوستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.