| کد خبر: 218760 |

با درخواست علاقه‌مندان صنعت هوانوردی موافقت شد؛

◄ بوئینگ 747sp به نمایشگاه هوایی اهدا شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در راستای خواسته اهالی صنعت هوانوردی اعلام کرد؛ هواپیمای بویینگ B747SP به علامت ثبتی EP-IAA، به نمایشگاه هوایی اهدا خواهد شد.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در راستای خواسته اهالی صنعت هوانوردی اعلام کرد؛ هواپیمای بویینگ B747SP به علامت ثبتی EP-IAA، به نمایشگاه هوایی اهدا خواهد شد.

به گزارش تین نیوز،  پس از انتشار آگهی مزایده عمومی پیرامون فروش هواپیماهای از رده خارج هما، جمعی از کارشناسان، فعالین و علاقمندان حوزه هوانوردی نسبت به این موضوع انتقاد کردند و خواستار پاسداری از یکی از ارزشمندترین هواپیماهای این لیست شدند.

پس از انتشار این آگهی کارشناسان، فعالین و علاقمندان حوزه هوانوردی خواستار این شدند که هواپیمای بویینگ B747SP به علامت ثبتی EP-IAA، برای حفظ بخشی از تاریخ هوانوردی کشور عزیزمان از لیست هواپیماهای مورد مزایده خارج شود.

پس از این خواسته اهای صنعت هوانوردی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد: « در پی درخواست علاقمندان صنعت هواپیمایی، با دستور کاپیتان برخور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل «هما» و با هدف حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران، هواپیمای بویینگ B747SP با رجیستر EP-IAA به شرط جانمایی از سوی نمایشگاه هوایی، در اختیار این نمایشگاه قرار خواهد گرفت.»

لازم به توضیح است که این هواپیما نخستین بویینگ B747SP بوده که با ورود به هما توانست رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف تجاری جهان در آن سال‌ها را به نام این شرکت ثبت کند. همچنین از دیگر افتخارات این هواپیما می‌توان به ۴۰ سال خدمت به ایران و ایرانیان زیر پرچم هما اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    احسنت. بعد از این اهداء شایسته و خجسته ، حالا یه فکری هم برای این نمایشگاه هوایی بکنید که هر وقت به اونجا مراجعه کردیم برای نشون دادن هواپیما به بچه ها ، با در بسته مواجه شدیم.