| کد خبر: 199186 |

افزایش ۸ مسیر پروازی «ایران ایر»

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از دستیابی به سود عملیاتی، روند گسترش پرواز‌ها را آغاز کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از دستیابی به سود عملیاتی، روند گسترش پرواز‌ها را آغاز کرد. 

به گزارش تین نیوز، پس از دستیابی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سود عملیاتی، روند گسترش پرواز‌های این شرکت آغاز شد.

شرکت هواپیمایی ایران ایر اقدام به برقراری ۸ مسیر جدید پروازی در داخل کشور و افزایش پرواز‌ها در مسیر‌های خارجی کرد. در برنامه جدید ایران ایر، هواپیما‌های این شرکت استان‌های تهران، گلستان، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، سمنان، یزد، خراسان رضوی و لرستان را به یکدیگر متصل می‌کند.

هفته گذشته، هما خبر از برقراری پرواز مشهد- سمنان با استفاده از هواپیما‌های ATR خود داد که یک روز در هفته انجام می‌شود. همزمان اعلام شد که ایران ایر قصد از سرگیری پرواز خود به فرودگاه پارس آباد مغان را دارد و سه شنبه‌ها به این مقصد پرواز می‌کند.

اتصال شهر‌های اصفهان و رامسر و افزایش پرواز‌ها در مسیر‌های فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد رشت و ساری، از دیگر برنامه‌های ناوگان ATR ایران ایر برای گسترش پروازهاست.

سایر هواپیما‌های ایران ایر نیز در گسترش پرواز‌های این شرکت نقش ایفا می‌کند، انجام یک پرواز هفتگی در مسیر زاهدان- گرگان-زاهدان، دو پرواز هفتگی در مسیر تبریز- اصفهان- تبریز، دو پرواز هفتگی به مقصد سبزوار، یک پرواز هفتگی در مسیر یزد- مشهد- یزد و سه پرواز هفتگی از تهران به مقصد خرم آباد از دیگر برنامه‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برای افزایش پرواز‌های داخلی است و در این برنامه اتصال پایتخت به مراکز استان‌ها و اتصال استان‌های مختلف کشور به یکدیگر مدنظر قرار گرفته است.

ورود هواپیما‌های برجامی به ناوگان ایران ایر، باعث گسترش و احیای مسیر‌های خارجی این شرکت هواپیمایی شد. ATR‌ها در مسیر‌های کوتاه بین المللی مانند تهران- باکو به کار گرفته شدند و اتصال هوایی شهر‌ها در استان‌های مرزی به کشور‌های همجوار را در برنامه ایران ایر قرار دادند که برقراری پرواز تبریز- باکو اولین اقدام در این برنامه به شمار می‌رود.

از سوی دیگر ورود دو فروند هواپیمای دوربرد ایرباس A ۳۳۰-۲۰۰ باعث شد ایران ایر بتواند حتی در شرایط تحریم، بدون نیاز به سوختگیری در مقصد پرواز‌های اروپایی خود را ادامه دهد. یک فروند ایرباس A ۳۲۱ جدید نیز به مداومت و گسترش پرواز‌های ایران ایر به کشور‌های همجوار کمک شایانی کرد.

اکنون ایران ایر گسترش و افزایش پرواز‌های خارجی خود را در دستور کار خود قرار داده است. در اولین اقدام، «هما» بر شمار پرواز‌های خود به شهر استانبول افزوده است.

در برنامه جدید پرواز‌های هما، پرواز به مقصد استانبول به صورت روزانه با شماره پرواز ۷۱۹ انجام شده و در واقع ایران ایر شمار این پرواز‌ها را از ۴ پرواز در هفته به ۷ پرواز در هفته افزایش داده است. اما شاید جالب‌ترین بخش از برنامه ایران ایر، پرواز‌هایی باشند که در برنامه آتی این شرکت قرار گرفته اند و بناست در آینده نزدیک برقرار شوند.

در حوزه پرواز‌های داخلی، برقراری پرواز از مبدا تهران به مقاصد ماکو، مراغه، طبس و بوشهر در دستور کار ایران ایر قرار گرفته است. همچنین این شرکت برقراری پرواز بین دو شهر اراک و بوشهر را در برنامه خود دارد.

اما برنامه گسترش پرواز‌های بین المللی ایران ایر گسترده‌تر است. در این برنامه سهم بزرگی برای پرواز‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده و بناست پرواز‌هایی بین چابهار - مسقط، بندرعباس - مسقط، زاهدان - کویته، ارومیه - وان، ارومیه - اربیل، کرمانشاه - وان، کرمانشاه - اربیل، ایلام - وان و ایلام - اربیل برقرار شود. همچنین برقراری پرواز های مشهد - لاهور، مشهد - عشق آباد، مشهد - کویته، و شیراز - مسقط پیش بینی شده است.

در این برنامه همچنین برقراری پرواز از مبدا شهر فرودگاهی امام خمینی در شهر تهران به مقاصد بغداد، عشق آباد، مسقط، رم، مادرید، بانکوک، پکن، کوالالامپور و سئول به عنوان پرواز‌های آتی هما یاد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.