کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده ای در جنوب سیستان و بلوچستان با اجرای پروژه های مهندسی
معاون راهداری اداره کل راهداری جنوب سیستان و بلوچستان از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده ای در این منطقه خبر داد و گفت: این موفقیت در سایه اجرای پروژه های مهندسی، بهسازی محورهای اصلی و حذف ۶ نقطه حادثه خیز محقق شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده ای در این منطقه خبر داد و گفت: این دستاورد در سایه اجرای پروژه های مهندسی و بهسازی محورهای اصلی از جمله کریدور اربعین محقق شده است.
به گزارش تین نیوز، محمد رضا دشتی زاده در گفت وگو با ایرنا به مهم ترین پروژه های جاده ای این اداره کل اشاره کرد و گفت: «مهم ترین پروژه های ما شامل بهسازی و روکش آسفالت در مسیرهای اصلی ایرانشهر-بم، ایرانشهر-راسک و ایرانشهر-نیکشهر است.»
وی افزود: «بهسازی محورهای دلگان-زهکلوت، ایرانشهر-خاش و ایرانشهر-مهرستان نیز از دیگر پروژه های در دست اجرا هستند.»
تمرکز بر مسیرهای روستایی و مرزی
معاون راهداری جنوب سیستان و بلوچستان به اقدامات در مسیرهای فرعی اشاره کرد و گفت: «بهسازی مسیرهای فرعی بمپور-جلگه، دلگان-هودیان و فنوج-بنت نیز در دستور کار قرار دارد. عمده تمرکز ما بر مسیرهای اصلی ترانزیتی و مسیرهای فرعی مهم هم مرز با استان های هرمزگان و کرمان است.»
اقدامات مهندسی برای کاهش تصادفات
دشتی زاده به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: «اقداماتی مانند اصلاح هندسی قوس ها و تقاطع های حادثه خیز، ایجاد روشنایی در تقاطع ها، نصب دوربین های کنترل سرعت و حفاظ در نقاط پرتگاهی انجام شده است.»
وی تأکید کرد: «نصب تابلوهای هشدار دهنده عبور حیوانات اهلی و خطر طوفان شن نیز از دیگر اقدامات مؤثر بوده که منجر به حذف ۶ نقطه حادثه خیز و کاهش ۱۵ درصدی تصادفات شده است.»
تجهیزات مقابله با حوادث قهری
معاون راهداری جنوب سیستان و بلوچستان در پایان به چالش های پیش رو اشاره کرد و گفت: «فرسودگی ماشین آلات مهم ترین چالش ما بوده که با واردات ماشین آلات جدید تا حدودی برطرف شده است.»
وی افزود: «برای مقابله با حوادث قهری، تجهیزاتی مانند جرثقیل، لودر، کامیون و گشت های راهداری در نظر گرفته شده که در مواقع بحران سریعاً وارد عمل می شوند.»