| کد خبر: 268739 |

نخستین سامانه سه بعدی شبیه ساز ۳۶۰ درجه برج مراقبت پرواز، ساخته شد

مدیرکل فرودگاه های سیستان وبلوچستان خبر از ساخت نخستین سامانه سه بعدی شبیه ساز ۳۶۰ درجه برج مراقبت پرواز در فرودگاه بین المللی زاهدان، به همت یک شرکت دانش بنیان داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های سیستان وبلوچستان خبر از ساخت نخستین سامانه سه بعدی شبیه ساز ۳۶۰ درجه برج مراقبت پرواز در فرودگاه بین المللی زاهدان، به همت یک شرکت دانش بنیان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی خسروی بنجار با اعلام این خبر افزود: این سامانه سه بعدی به همت یک شرکت دانش بنیان با راهبری کنترلرهای برجسته فرودگاه برای نخستین بار در کشور ساخته شده است که نقش مهمی درتربیت نیروهای کنترلر متخصص و ماهر واحدهای مراقبت پرواز دارد.

مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: براساس آمارهای منتشر شده، نشست و برخاست از فرودگاه های این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

خسروی اظهار کرد: فرودگاه های سیستان و بلوچستان در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۶ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته رکورد قابل توجهی داشت.

وی افزود: تمامی زیرساخت های هوانوردی، فرودگاهی و تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز فرآیند حرکت مسافر و جامه دان در فرودگاه های سیستان و بلوچستان برای برقراری پرواز فراهم است.

خسروی سیستان و بلوچستان را جزو رکورد داران پرواز کشور، دانست و گفت: امسال پرواز در فرودگاه های مشهد، تبریز، سیستان و بلوچستان و تهران رکورد زده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.