| کد خبر: 252719 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد؛

اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی ۱۴۰۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: انتظار می رود بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداران شهرستان های استان و اجرایی شدن تصمیمات، طرح موفقی داشته باشیم.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: انتظار می رود بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداران شهرستان های استان و اجرایی شدن تصمیمات، طرح موفقی داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)،  احسان منصور کیایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها رخ می دهد اظهار داشت : کاربران جاده ای با این تصور اشتباه که به مقصد رسیده اند، با سرعت غیرمجاز و عدم استراحت کافی در سی کیلومتری پایانی سفر خود متاسفانه منجر به حوادث ناگواری می شوند که قابل جبران نیست.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان افزود: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد با مطالبه مبلمان شهری در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین یادآوری به مردم که خستگی در حاشیه شهرها هم می تواند خطرناک و حادثه ساز باشد، با فرهنگ سازی رانندگی ایمن، از بروز حوادث جلوگیری کرده و در کاهش آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

منصورکیایی راه اندازی این قبیل پویش ها را در نزدیکی تعطیلات نوروز و تابستان لازم دانست و گفت: همزمان با جلسات خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ اقدامات موثر در اجرای این پویش مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و بر هماهنگی با دستگاه های مرتبط و ذی ربط تاکید شده است.

وی بیان کرد: از طریق این گونه برنامه های همگانی می توان آموزش های لازم را به جامعه منتقل نمود و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات و آثار وقوع سانحه و تصادفات، رفتارهای پیشگیرانه را در آنان تقویت نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان توضیح داد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و تردد میلیونی زائران علی بن موسی الرضا از محورهای مواصلاتی استان، اجرای کمپین۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم نمادین، عملیاتی و آموزشی آن با مشارکت دستگاه ها، ارگان ها و مردم در جهت حفظ سلامت زائران و پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر و مثبت خواهد بود.

منصور کیایی از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای اجرای این پویش در سطح استان خبر داد و گفت: انتظار می رود بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداران شهرستان های استان و اجرایی شدن تصمیمات، طرح موفقی داشته باشیم.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان در پایان بیان کرد: از مسافرین درخواست می شود ضمن همراه داشتن تجهیزات و ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیر تردد خود مطلع شده و از رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی پرهیز نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.