| کد خبر: 230670 |

۳۳۲ میلیون دلار کالا از سمنان سال گذشته به ۴۹ کشور صادر شد

کالاهایی به ارزش ۳۳۲ میلیون دلار سال ۹۹ از سوی تولیدکنندگان استان به ۴۹ کشور جهان صادر شد.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کالاهایی به ارزش ۳۳۲ میلیون دلار سال ۹۹ از سوی تولیدکنندگان استان به ۴۹ کشور جهان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی تشنه  به رسانه گفت: میزان هدف‌گذاری سازمان توسعه تجارت ایران برای ارزش صادرات کالاها به کشورهای همسایه ۷۹ میلیون دلار بود که با نگاهی به عملکرد صادرات استان در سال گذشته ۴۲۰ درصد از این هدفگذاری در استان محقق شد. 

وی افزود: یکسال گذشته بیش از ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۳۲ میلیون دلار از گمرک استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ از نظر ارزش ۳۴ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات توسط ۹۳ شرکت در استان صورت گرفته است که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان ۱۲۴۸ دلار است که نسبت به سال ۹۸ دارای رشد ۴۰درصدی  است. 

وی ادامه داد: طی این مدت کالاهایی از قبیل شمش سرب تصفیه شده، سود سوزآور، کربنات دی سدیم، محصولات یکبار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل ، سیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباسشویی ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی‌شده ، سیما، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات، به ۴۹ کشور جهان مانند عراق ، ترکیه ، هند ، ارمنستان ، هنگ‌کنگ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی، اندونزی ، اکراین ، ویتنام،و آذربایجان صادر شد. 

تشنه دل اظهار داشت: طی این مدت حدود ۱۶هزارتن کالا به ارزش حدود ۶۶ میلیون دلار به استان وارد شد که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی ، کائوچوی اتیلن ، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقاکننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، و روغن ترانسفور ماتور است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان ۴۲۰۰دلار بود اضافه کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۲۰ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می شود.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

سال ۹۹ با تلاش بخش‌های مختلف در استان سمنان ۳۰ واحد تولیدی با رفع مشکلات به چرخه تولید بازگشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.