| کد خبر: 226408 |

◄ اولین جلسه کارگروه ملی اسناد شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل شد

در پی ابلاغ احکام اعضای کارگروه ملی اسناد شهرداری ها و دهیاری ها از سوی خانم دکتر بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نخستین جلسه این کارگروه با هدف تعیین تکلیف و ساماندهی اسناد در معاونت اسناد ملی ایران تشکیل شد.

تین نیوز

در پی ابلاغ احکام اعضای کارگروه ملی اسناد شهرداری ها و دهیاری ها از سوی خانم دکتر بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نخستین جلسه این کارگروه با هدف تعیین تکلیف و ساماندهی اسناد در معاونت اسناد ملی ایران تشکیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ این جلسه با حضور حمیدرضا موفق مشاور رییس و مدیرکل حراست و پدافندغیرعامل، اسماعیل زیارتی نصرآبادی رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی و مهدی علیزاده مدیرکل امور اداری و پشتیبانی و حسن ستاری مشاور رئیس سازمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و جلال طاهری مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد، مهدی مقسومی مدیرکل حقوقی و امور استان ها، حامد ایرانشاهی مدیرکل خدمات آرشیوی و ابراهیم بابایی رییس اداره ارزشیابی و نظارت بر اسناد دستگاه ها سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشکیل شد.

در این نشست حمیدرضا موفق مدیرکل حراست و پدافندغیرعامل سازمان بر تشکیل کارگروه استانی با عضویت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، نماینده حراست، نماینده مدیریت های منطقه ای سازمان اسناد تاکید و گفت: انتظار داریم مکان های استاندارد برای آرشیو اسناد شهرداری ها در مدیریت های منطقه ای پیش بینی شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه های شهرداری ها حفظ موزه هایی است که در گذشته ایجاد کرده اند، بر رفع اصولی این دغدغه از سوی معاونت اسناد تاکید و گفت: پیشنهاد می شود تنظیم صورتجلسات انتقال پرونده ها دقیق و بر اساس موضوع آنها صورت پذیرد و از انتقال پرونده ها بصورت حجمی و یکجا خودداری گردد.

وی همچنین پیشنهاد شروع کار در بهمن ماه امسال را در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمالی و هرمزگان را مطرح نمود.

در ادامه زیارتی رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی بر ایجاد فرهنگ عمومی در خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور برای نگهداری اسناد مربوط به این حوزه تاکید و آمادگی این مرکز را برای آموزش شهرداران و دهیاران پیرامون مدیریت اسناد و اختصاص مطالب تخصصی پیرامون مدیریت  اسناد در ماهنامه های تخصصی سازمان را اعلام نمود.

همچنین مهدی علیزاده مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان با تاکید بر ضرورت ساماندهی اصولی و علمی اسناد،‌ آمادگی این اداره کل را جهت پشتیبانی از تیم های اعزامی به شهرداری ها بصورت مشترک در حد توان، پیرامون تعیین تکلیف و ساماندهی اسناد را اعلام نمود.

در ادامه حسن ستاری مشاور رییس سازمان با بیان اینکه در آخرین روزهای کاری قرن و همچنین ماه های انتهای فعالیت شهرداری ها و شوراهای پنجم قرار داریم و باید به موضوع ساماندهی اسناد توجه مضاعفی نمود، اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و سازمان اسناد وکتابخانه ملی در شهرداری ها، ترسیم نقشه راه و ساختارمند کردن شیوه کار در استان ها برای ایجاد وحدت رویه را عامل اصلی ساماندهی اسناد این حوزه برشمرد.

وی اضافه کرد: در حال جمع بندی درخواست های جدید مربوط به مجوز امحاء اورق راکد برای طرح در شورای اسناد ملی ایران می باشیم.

در ادامه این جلسه توضیحاتی در خصوص نحوه ساماندهی اسناد، انتظارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی از سازمان و همچنین شهرداری ها از سوی مدیران معاونت اسناد بیان شد و این معاونت آمادگی خود را برای ساماندهی اسناد شهرداری ها و تحقق مفاد تفاهم نامه امضا شده اعلام نمود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.