| کد خبر: 236255 |

ابلاغیه دوم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

◄ شرکت‌های حمل‌ونقل ملزم به رعایت دقیق قوانین مرزی هستند

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای دومین بار طی ماه اخیر با صدور ابلاغیه‌ای، شرکت‌های حمل‌ونقل را به توجه دقیق نسبت به تغییر مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بعد از جنگ ۴۴ روزه و رعایت دقیق قوانین و حساسیت کشورها در شرایط جدید ملزم کرد.

تین نیوز

دومین ابلاغیه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی ماه جاری ضمن آنکه روشن کننده موضع رسمی و همیشگی ایران در احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است، راه هرگونه بهانه‌جویی را از مخالفان روابط دو کشور و برخی طرف‌های ثالث سد می‌کند.

به گزارش تین نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی نورنیوز، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای دومین بار طی ماه اخیر با صدور ابلاغیه‌ای، شرکت‌های حمل‌ونقل را به توجه دقیق نسبت به تغییر مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بعد از جنگ ۴۴ روزه و رعایت دقیق قوانین و حساسیت کشورها در شرایط جدید ملزم کرد.

پس از جنگ ۴۴ روزه میان باکو و ایروان و آزادسازی بخشی از مناطق اشغال شده از خاک جمهوری آذربایجان، شرایط جدیدی در مرزهای میان دو کشور ایجاد شده که در پاره‌ای موارد شرکت‌های حمل‌ونقل خارجی را دچار مشکل و سردرگمی کرده است.

از سویی،  کم‌دقتی برخی شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل ایرانی که از مسیر ارمنستان اقدام به حمل کالا می‌کنند از چند ماه قبل موجب «بهانه‌گیری» برخی جناح‌های مخالف ایران در جمهوری آذربایجان شد و حاکمیت این کشور را به سمت چالش‌های کلامی با ایران سوق داد که طبیعتا به نفع دو کشور نیست.

در این میان، دستگیری دو راننده کامیون ایرانی توسط نیروهای نظامی آذربایجان به چالشی جدید در روابط دو کشور منجر شد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزشی که برای روابط با دولت و ملت آذربایجان قائل است با خویشتن‌داری در مسیر رفع مسالمت‌آمیز سوء‌تفاهم ایجاد شده گام برداشت که انتظار می‌رفت طرف آذربایجانی نیز همین روش را در پیش بگیرد.

ابلاغیه جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که دومین دستورالعمل صادره از سوی این سازمان طی ماه جاری است، ضمن آنکه روشن کننده موضع رسمی و همیشگی ایران در احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است، راه هرگونه بهانه‌جویی را از مخالفان روابط دو کشور و برخی طرف‌های ثالث سد می‌کند.

آزادی فوری دو راننده ایرانی بی‌گناه و بی‌اطلاع از شرایط منطقه می‌تواند گامی مهم در جهت بهبود شرایط و رفع سوءتفاهمات ناخواسته باشد و دشمنان مشترک دو ملت را از تداوم فتنه‌آفرینی در روابط گرم و دیرینه تهران و باکو مایوس کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تاجر 0 0

    مقصر کیست ؟ اخه از طرف سازمان ترانزیت راهداری هیچ ابلاغی نشده بود . چرا شرکتها را مقصر میدانند