| کد خبر: 186625 |

◄ بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی اردبیل با جلب مشارکت کاربران

شرایط اقلیمی استان اردبیل موجب شده تا در طول سال و در تمامی فصول راهداران در محورها حضور داشته و نسبت به ایمن سازی محورها اقدام کنند.

تین نیوز

6372 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در سطح استان اردبیل بستر فعالیت حمل و نقل باری و مسافری است و در وضعیت فعلی 59 شرکت حمل و نقل مسافری و 87 شرکت حمل و نقل باری توانسته پاسخگوی نیازهای حمل و نقل عمومی باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، اشتغال به کار 11 هزار و 446 راننده باری و 2662 راننده مسافری موجب شده زنجیره عظیمی از حمل و نقل در سطح استان شکل گرفته و اردبیل به یکی از استان های ترانزینی کشور تبدیل شود.

در این میان مشکلاتی از جمله نبود آزاد راه و کمبود بزرگراه در سطح استان، وضعیت نامناسب برخی محورهای فرعی و روستایی و ضرورت احداث راه های جدید، محرومیت های تاریخی اردبیل در بخش اعتبارات و از سویی ضدفرهنگ های ترافیکی در محورها موجب شده تا همچنان ایمن سازی حمل و نقل از سوی متولیان با جدیت دنبال شود.

 تا جایی که نهاد متولی نگه داری راه برنامه های چند وجهی را برای ارتقا ایمنی محورها از سال های اخیر به کار گرفته و اردبیل به واسطه مراقبت های ویژه از سال 94 جزو استان های برتر در کاهش تصادفات جاده ای شناخته می شود.

در روز ملی ایمنی حمل و نقل بر آن شدیم تا فرصتی جهت انعکاس نظرات کاربران این حوزه فراهم شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص برنامه های این مجموعه جهت ایمن سازی ترددها گفت: در ایمن سازی ترددها دستگاه های اجرایی مختلفی سهیم هستند که مسئولیت نگه داری راه بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

علی رحمتی با بیان اینکه بخشی از ضرورت ایمن سازی محورها، بهبود وضعیت جاده ها است، افزود: با توجه به اینکه راهداری مسئولیتی در احداث راه ندارد، در بخش نگه داری راه ها تا حد توان برنامه های مستمری انجام می شود.

وی با اشاره به خدمات راهداران در امر نگه داری راه ها اظهار کرد: از جمله برف روبی، نمک پاشی، خط کشی، نصب علائم، نصب بنر، پاکسازی محورها، لایروبی، تسطیح دهانه پل ها و آسفالت ریزی و ترمیم آسفالت جاده ها با جدیت و به عنوان برنامه مستمر سالانه اجرا می شود.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان اردبیل موجب شده تا در طول سال و در تمامی فصول راهداران در محورها حضور داشته و نسبت به ایمن سازی محورها اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.