| کد خبر: 141059 |

توسعه ناوگان حمل‌ونقل روستایی/ ساماندهی 1200 شرکت اتوبوس‌رانی

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی کشور خبر داد.

 حمیدرضا شهرکی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای «شبکه خط سیر» حمل و نقل عمومی کشور در فاز اول در حوزه شرکت‌های اتوبوس اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای «شبکه سیر» شرکت‌های اتوبوسرانی، بیش از هزار و 200 شرکت حداکثر در قالب 35 شبکه ساماندهی می‌ شوند، گفت: در این طرح یک شرکت به عنوان مسئول، مدیریت بر شبکه در سطح نمایندگی‌ها و استانها را عهده‌دار خواهد بود.

شهرکی پایش مستمر وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه حمل و نقل را وظیفه مدیران «شبکه سیر» عنوان کرد و گفت: سه کلیدواژه اصلی در مدیریت «شبکه سیر»، ارتقاء ایمنی، کیفیت و ارزیابی خدمات است و درواقع یک «شبکه سیر» بدون ارزیابی نمی‌تواند تحت عنوان «نمانام» حضور داشته باشد.

وی در ادامه به سامانه «سپهتن» و نقش آن در ایمنی سفر اشاره کرد و افزود: سامانه «سپهتن» به مفهوم سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان، قادر به کنترل سرعت و ساعات مجاز رانندگان حرفه‌ای با تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ارائه این گزارش‌ها به پلیس راه و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها و در سطح ستادی پلیس راه کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قطعا با سامانه «سپهتن» ایمنی در ناوگان اتوبوس ارتقا خواهد یافت و در حال حاضر این سامانه بر روی 15 هزار دستگاه اتوبوس فعال در بخش حمل و نقل عمومی نصب و همه پایگاه های محورهای شریانی به تجهیزات تبادل، دریافت، تحلیل و پردازش اطلاعات در گروه‌های ستادی مجهز شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی خبر داد و گفت: کشور و به ویژه استان لرستان که دارای ظرفیت های گردشگری مختلفی است و مراکز جمعیتی روستایی از اولویت‌های حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌ شوند و از این رو بحث توسعه حمل و نقل روستایی در دستور کار است.

شهرکی افزود: تزریق اعتبارات به منظور توسعه ناوگان روستایی، پرداخت تسهیلات و واگذاری مسافربرهای کرایه‌ای و از سوی دیگر حضور شرکت‌ها در قالب دفاتر نمایندگی در بخش‌های روستایی از برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.