| کد خبر: 193429 |

مدیرعامل سازمان بنادر در هشتمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و هند عنوان کرد:

◄ لزوم‌ پیگیری جدی برنامه های هند و ایران برای جذاب سازی فعالیت های تجاری در چابهار

مسائل و مشکلات شرکت های خصوصی فعال در بندر چابهار رفع می شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و هند برای توسعه روابط تجاری و جذاب سازی فعالیت در بندر چابهار، تاکید کرد: توسعه ظرفیت و به کارگیری پتانسیل های موجود در بندر چابهار ، می تواند اقتصاد منطقه را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد در هشتمین نشست همکاری های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: هدف ما در چابهار تجهیز بندر و تسهیل فعالیت های بندری و ترانزیت کالا بر اساس توافقنامه چابهار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کمیته مشترک همکاری بندری و دریایی صرفا متمرکز بر همکاری های دو جانبه نیست ؛ بلکه تمام زمینه های همکاری مشترک بندری و دریایی را نیز شامل می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره محورهای اصلی نشست هشتم کمیته مشترک بندری و دریایی ایران و هند، " بررسی نحوه توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور" و " بررسی موضوعات مربوط به قرداد شرکت IPGL  هندوستان در بندر چابهار " از جمله این موارد محسوب می شود.

به گفته راستاد، " بررسی ترانزیت کالا بین هندوستان به افعانستان از طریق بندر چابهار " ؛ " موضوعات مربوط به نامین خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری از طرف هندوستان به بندر چابهار " و " بررسی موضوعات مربوط به تامین تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری از طرف شرکت هندی IPGL " از دیگر دستورکارهای نشست هشتم کمیته بندری و دریایی دو کشور هند و ایران قلمداد می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.