| کد خبر: 186291 |

عفیفی پور اعلام کرد:

◄ سال ۹۸؛ سال شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر ابوموسی

هم اکنون، پروژه احداث دایک(دیواره) استحصال بندر ابوموسی به طول ۸۵۰ متر و خشک سازی و تسطیح اراضی به مساحت ۸ هکتار آغاز شده است.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام طرح های عمرانی طی سال ۹۸ برای شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر ابوموسی در جنوبی ترین مرز خشکی ایران در آب های خلیج فارس خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون، پروژه احداث دایک(دیواره) استحصال بندر ابوموسی به طول ۸۵۰ متر و خشک سازی و تسطیح اراضی به مساحت ۸ هکتار آغاز شده است.

وی افزود: تعمیر و بازسازی کلی اسکله های شماره ۳ و ۴ بندر ابوموسی و اجرای بتن ریزی عرشه آنها در مراحل نهایی و پایانی قرار دارد.

به گفته عفیفی پور، در سال جاری عملیات احداث ساختمان های اداری بندر ، ساختمان مرجع دریایی و ساختمان فرعی تجسس و نجات دریایی آغاز می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهم ترین برنامه های  بندر ابوموسی در سال ۹۸ را ساخت ۲۰ واحدی مسکونی، باز سازی کلی و تعمیر ۲ عدد رمپ شناور و اسکله شماره ۶، همچنین احداث بازوی جنوبی موج شکن بندرگاه و افزایش تاج موج شکن فعلی برشمرد.

وی یادآور شد: جزیره ابوموسی در فاصله ۴۲ مایلی جنوب بندر لنگه واقع شده و جنوبی ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

به گفته این مقام مسئول، این جزیره دارای جاذبه های دریایی زیادی بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران به آن سفر می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این، جزیره ابوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

وی خاطرنشان کرد: ابوموسی در واقع نقش یک مرکز کنترل و نظارت بر ترددهای شناورها و حفظ حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در قلب خلیج همیشه فارس ایفا می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.