| کد خبر: 171426 |

بندر بوشهر بهترین گزینه برای تبدیل به بندر آزاد تجاری

بندر بوشهر بهترین گزینه برای تبدیل به بندر آزاد تجاری است.

تین نیوز

مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از این هشت منطقه، بوشهر با داشتن ظرفیت‌های بالا بهترین گزینه برای ایجاد بندرآزاد تجاری است.

به گزارش تین‌نیوز، سعید غلامی‌باغی در بررسی فعالیت‌های تجاری و بازرگانی استان بوشهر، حمایت از تولید را یکی از اولویت‌های و ماموریت‌های مهم حوزه اقتصاد  دانست و اظهار کرد: مبارزه با قاچاق  از برنامه‌های مهم کشور است که در این راستا مجلس از تمام ظرفیت خودش در این عرصه بهره می‌برد.

وی، با بیان اینکه قانون‌گذاری و نظارت از  سیاست‌های مجلس است تصریح کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال 1392 تصویب و سال 94  بیش از 60 مورد آن اصلاح شد و اکنون لایحه دولت برای اصلاح بندهایی دیگر از این قانون در حال انجام است.

 مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص مجلس نظارت بر اساس قانون انجام می‌دهد گفت: این هیات در طول سال برنامه‌های مختلف نظارتی  اعم از بازدید و بررسی‌های میدانی از نقاط مختلف کشور انجام می‌دهد.

غلامی‌باغی، ظرفیت استان بوشهر در عرصه اقتصاد و تجارت دریایی را بسیار مهم دانست و با اشاره به تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بوشهر دارای زیرساخت‌های لازم  در بخش‌ راههای مواصلاتی، بندری، گمرکی، بنادر، پسکرانه بندری و دیگر عرصه ‌ها و بهترین گزینه برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.

وی، با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری برای فعالیت تولیدی و سرمایه‌گذاری است گفت: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تولید و صادرات از اهداف مهم بنادر آزاد تجاری است که اکنون کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است.

مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امکان تفکیک مناطق در لایحه منطقه آزاد تجاری دولت درهشت برای اولویت بندی مناطق وجود ندارد که تفکیک آنها برای تصویب می‌تواند راهکار اساسی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.