| کد خبر: 223448 |

◄ جشن خودکفایی در ساخت 100 درصدی واگن باری

اتکا و خودباوری در توانمندی های داخلی باعث شد که با تصمیم مدیرعامل راه آهن کارگروه مشترکی بین راه آهن ایران و وزارت صمت ایجاد شود تا ناوگان ریلی و واردات آن از خارج، کنترل شود.

تین نیوز

معاون ناوگان راه آهن گفت: سهم داخل از تولید واگن باری به 100 درصد می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، معاون ناوگان راه آهن در مراسم رونمایی از چرخ منوبلوک و سیستم ترمز پنوماتیک واگن های باری و انعقاد اولین قراردادهای تجاری با وزارت صمت ادامه داد: دو تصمیم مهم در اوایل سال قبل گرفته شد که اثرات اجرای آن را به وضوح در سال قبل و امسال مشاهده می‌شود.

محمد هادی ضیایی مهر اضافه کرد: یکی از آنها این بود که سرمایه گذاری در ناوگان ریلی کشور طبق اصل 44 باید الزاما توسط بخش خصوصی شکل بگیرد. باید در ابتدا مشوق های سرمایه گذاری برای این کار انجام می دادیم که توانستیم با بسته های مختلف حمایتی و حمایت های مجلس و دولت این کار را محقق کنیم. در نهایت شوق سرمایه گذاری در صنعت ریلی بیشتر شد.

وی افزود: تصمیم دوم اتکا و خودباوری در توانمندی های داخل بود که با تصمیم مدیرعامل راه آهن کارگروه مشترکی بین راه آهن ایران وزارت صمت شکل گرفت تا ناوگان ریلی و واردات آن از خارج، کنترل شود.

معاون ناوگان راه آهن تصریح کرد: با این کار قصد داشتیم متمرکز بر توانمندی های داخل شویم. بنابراین تلاش کردیم ارتباط تنگاتنگی شکل گیرد تا هم ظرفیت های توان تولیدی داخل کشور احیا شود و هم مدیریتی بر ناوگان ریلی داشته باشیم. همین مساله باعث شد تا در سال قبل و امسال هیچ ناوگان ریلی خارج از کشور – حتی یک لوکوموتیو – وارد نشود.

ضیایی مهر تاکید کرد: توانستیم 778 دستگاه ناوگان ریلی، لوکوموتیو و ... بسازیم. همین رویکرد با شتاب بیشتری در سال جهش تولید ادامه یافت. امسال طی 8 مرحله 521 ناوگان ریلی داخل کشور ساخته و به چرخه ناوگان افزوده شد. نه تنها در بحث مجموعه ناوگان ریلی متمرکز شدیم و اثرات آن را دیدیم بلکه در عمق بخشی به ساخت داخل و افزایش سهم داخل از ناوگان ریلی موفق بودیم.

به گفته وی، ارتباط خوبی بین مجموعه های تولیدی و شرکت های سازنده نمایشگاه سال قبل با مجموعه راه آهن برگزار شد و عمق بخشی به تولید داخل شکل گرفت و ثمر آن در سال قبل و امسال مشاهده شد.

معاون ناوگان راه آهن تاکید کرد: در واگن های باری نزدیک 80 درصد ساخت داخل را داشتیم. مجموعه های خوبی فعال بودند در این حوزه اما بیشتر در حد تولید نمایشگاهی باقی مانده بود. در سال قبل دو بخش مهم و حیاتی که چرخ منوبلوک و سیستم ترمز است در نمایشگاه سال قبل ساخته شد. تاکید داشتیم که این دو بخش بومی سازی شود و تا پایان سال 99 این دو ساخته شود تا به سهم 100 درصدی در تولید واگن باری دست یابیم. امروز این قطعه از حالت نمایشگاهی خارج شده، تست استاتیک و میدانی انجام شده است و روز گذشته توانستیم مجوز تولید آن را به شرکت مربوطه بدهیم. امروز جشن خودکفایی تولید واگن باری را در داخل کشور می‌گیریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.