| کد خبر: 259608 |

۱۱ پروژه راهسازی در محور اهواز- چزابه فعال است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۱ پروژه راهسازی در محور اهواز - چزابه که محور اصلی تردد زوار اربعین به شمار می آید فعال است.

تین نیوز

رحمان بهرامی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت محور اهواز – چذابه به عنوان یکی از محورهای مهم در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: طول این محور حدود ۱۱۵ کیلومتر است که بیش از ۹۰ درصد از آن به صورت چهارخطه اجرایی شده و در حال بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهرامی با بیان اینکه در محور اهواز – چذابه گلوگاه هایی وجود دارد که باید نسبت به حل مشکلات این گلوگاه ها اقدام شود، افزود: اگر این گلوگاه ها و طرح هایی که در این بخش ها وجود دارد تکمیل شوند این جاده به صورت کامل چهارخطه و تردد با ایمنی کامل در این مسیر انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل حمیدیه، پل کمربندی سوسنگرد ، پل سابله و پل بستان از جمله گلوگاه های محور اهواز به جذابه هستند که باید نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست انجام در این گلوگاه ها اقدام شود.

بهرامی عنوان کرد: در این محور در حال حاضر ۱۱ پروژه فعال وجود دارد که تا اربعین امسال و براساس اولویت بندی انجام شده قرار است ۴ یا ۵ طرح به اتمام برسد.

از این طرح ها دو طرح که شامل جاده پشت مواکب در چذابه و همچنین جاده بین پارکینگ ها بوده به صورت کامل تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه ای به طول حدود ۵۰۰ متر جهت احداث باند دوم در کوت سید نعیم، میان حمیدیه و سوسنگرد وجود دارد که اگر تکمیل شود کل مسیر اهواز تا سوسنگرد که بخشی از محور اهواز – چذابه است به صورت کامل چهارخطه می شود. تمام تلاش ما این است که این طرح پیش از آغاز اربعین به اتمام برسد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور سوسنگرد به پل سابله از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد که تا پیش از اربعین تکمیل شود؛ تاکنون کار حدود ۳ کیلومتر از این طرح انجام شده است.

بهرامی ادامه داد: پروژه باند دوم کمربندی بستان (پل تا پل) که حدود ۲۳ متر عرض دارد، دیگر پروژه ای است که قرار است تا پیش از اربعین اجرایی شود. در این زمینه از این ۲۳ متر عرض حدود ۱۷ متر تکمیل و آسفالت شده است و باقی مانده آن نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: پروژه چهارخطه جاده ترانزیتی بستان به بازارچه چذابه نیز دیگر پروژه ای است که در دست انجام است.

این طرح تقریبا تکمیل شده و فقط ۵ کیلومتر آخر آن باقی مانده است. از این ۵ کیلومتر ۲ کیلومتر از آن که به سمت مواکب چذابه می رود تا پیش از ایام اربعین تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.