| کد خبر: 51156 |

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

برخورد جدی با متخلفان خرید و فروش اراضی دولتی و ملی در محدوده شهری

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از برخورد جدی با متخلفان خرید و فروش اراضی دولتی و ملی در محدوده شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، بدیعی مقدم، یکی از برنامه های مهم کاری این اداره کل را بررسی معاملات انجام گرفته در حوزه خرید و فروش اراضی شهری اعلام کرد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به بررسي پرونده هاي تصرفي و قولنامه هاي موجود، تاكنون با حدود 10 بنگاه معاملات مسكن که در خريد و فروش اراضي ملي و دولتي در محدوده و حريم شهرها دخالت داشته اند برخورد شد.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: به بنگاه هاي متخلف توسط نيروهاي اداره شناسايي و حفاظت از اراضي با همكاري پليس آگاهي تذكرات لازم جهت اخذ استعلام از اين اداره كل قبل از هرگونه معامله اراضي حاشيه روستاها داده شده است.

وی متذکر شد: در صورت عدم اخذ استعلام و تكرار تخلفات برخورد جدی قانوني با متخلفان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مكاتبه با اتحاديه صنف مشاورين املاك در خصوص رعايت ماده 6 قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني و منع تبديل و تغيير كاربري اراضي زراعي حاشيه شهرهاي استان به كاربري مسكوني و يا ساير كاربريها را از جمله برنامه ها برای جلوگیری از این تخلفات دانست.

وی ادامه داد: همچنین معرفي يك نماينده از طرف اين اداره كل جهت بازديد و بررسي مستمر معاملات صورت گرفته در بنگاه ها و مشاورين املاك جهت جلوگيري از هر گونه تخلف احتمالي نیز در برنامه این اداره کل قرار دارد.

بدیعی مقدم یادآور شد: با این وجود خوشبختانه به دليل همكاري نيروهاي انتظامي استان مشكلي در اجراي برنامه هاي محافظتي و برخورد با متخلفان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با عنايت به مواد 86 و 87 آيين نامه اجرايي قانون اراضي شهري كه صراحتاً به همكاري تنگاتنگ و مستمر نيروي انتظامي و قوه قضائيه اشاره دارد، همكاري بيشتر و حضور پليس 110 در مواقع اضطراري در محل تصرفات جهت رفع آثار تصرف و تجاوز به اراضي دولتي انتظار مي رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.