| کد خبر: 192581 |

۹۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی آماده آسفالت است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان آماده آسفالت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان آماده آسفالت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جعفری در نشست بررسی وضعیت راه‌های استان و خدمات رسانی به آنها که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با تاکید بر اینکه سیاست راه و شهرسازی افزایش باندهای دوم است افزود: در چهار سال گذشته ۳۴۲ کیلومتر باند دوم تحویل مردم شده است.

وی انجام عملیات دوباندسازی در محورهای بیرجند - زاهدان، گناباد خضری، فردوس - بجستان و سایر محورها را یادآور شد و گفت: در هر کدام از این مسیرها قسمتی از محور تا دهه فجر تکمیل و بهره‌برداری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۲ پروژه باند دوم در کل استان در حال اجراست که کل شهرستان ها در آن واقع شده است.

وی گفت: ۲ کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می کند که ۳۵۷ کیلومتر در مسیر چابهار - مشهد و ۳۵۷ کیلومتر در مسیر بندر عباس - مشهد در حوزه استان واقع شده است.

جعفری با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از هر کدام این محورها تبدیل به بزرگراه شده است افزود: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی ۱۰ کریدور اصلی کشور است و هر سال نیز اعتبارات این کریدورها بالای ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم ترافیک در این ۲ کریدور تصادفات هم زیاد است و بالای ۵۰ درصد تلفات در این ۲ محور اصلی است که بیشترین حجم ترانزیت را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۲ کریدور شرق به غرب و غرب به شرق نیز گفت: این محورها از سمت طبس - یزد - دیهوک - بیرجند - سربیشه - ماهیرود امتداد دارد.

وی با اشاره به مسیر اصفهان - طبس - بیرجند به عنوان یک محور مهم در استان اظهار داشت: مسیر دیگر قابل اهمیت نیز محور قاین به خواف است.

جعفری با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۶۴ کیلومتر از این جاده ها تاکنون تبدیل به بزرگراه شده است.

وی از ترافیک سنگین در محور دیهوک به طبس یاد کرد و گفت: به خاطر این حجم ترافیک تلفات رانندگی نیز افزایش یافته و روز به روز هم این ترافیک بیشتر می شود که نیاز به احداث باند دوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: چهار کیلومتر از محور طبس به دیهوک نیز در حال اجرا بوده که جزو اولویت ها محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.