| کد خبر: 166977 |

در سفر عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین ومسکن صورت گرفت

◄ بررسی مشکلات پروژه‌های خراسان جنوبی

عضو هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کشور به‌منظور بررسی وضعیت و مشکلات پروژه‌های استان به خراسان جنوبی سفر کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در بازدید از پروژه آماده‌سازی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند گفت: در مورد این اراضی مشکلات اساسی داریم و معتقدیم هنوز مردم شهر این اراضی را به‌ویژه زمین‌هایی که پادگان در آن مستقر بوده است به نام اراضی ارتش می‌شناسند و باید اقداماتی صورت گیردکه این ذهنیت از بین برود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود در اراضی پادگان گفت: قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای حل مشکلات بین راه و شهرسازی و ارتش با حضور استاندار برگزار و موضوعات بررسی و حل‌وفصل شود.

مهدی جعفری در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان افزود: تمامی واحدهای مسکن مهردراستان به صاحبانشان واگذارشده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته انشاءا... پروژه مسکن مهر خراسان جنوبی تا تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد و جشن اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی در بازدید از پروژه آماده‌سازی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند (زعفرانیه) توضیح داد: این پروژه قرار است با مشارکت و سرمایه‌گذاری ۱۱۶ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در ۳۰ ماه به بهره‌برداری برسد و در حال اجرا است که این زمین‌ها پس از اتمام عملیات آماده‌سازی برای ساخت تحویل انبوه‌سازان خواهد شد و تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها مشکل آن نقدینگی و بحث‌های اعتباری بوده که امید است به‌زودی حل شود.

معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید از پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن مهر تعاونی ۰۴ ارتش افزود: انشعابات آب و فاضلاب و گاز برای این پروژه خریداری و تامین شده اما مشکل اصلی در زمینهٔ تأمین هزینه انشعاب برق است بطوریکه در گذشته این امتیاز با هزینه ۲۰۰ هزارتومانی انجام می‌شد که هم‌اکنون باید برای هر امتیاز انشعاب برق حدود ۲ میلیون تومان پرداخت شود و این موضوع مشکلاتی ازنظر اقتصادی در روند اجرای پروژه ایجاد کرده است.

احمد ولی‌پور مطلق راهکارهای رفع این مشکل را تقسیط مبلغ انشعابات برق یا تخفیف در مبلغ انشعاب‌ها توسط وزارت نیرو بیان کرد تا از این طریق مشکل موجود رفع شود.وی با اشاره به بازدید مسئولان از پروژه آماده‌سازی ۴۵۰ هکتاری اراضی پادگان اضافه کرد: طرح تفصیلی این پروژه تهیه و در کمیسیون ماده ۵ استان تصویب شد و منتظر تصویب و ابلاغ از سوی وزارت راه و شهرسازی هستیم تا فاز دوم آن‌که تکمیل معابر است، اجرا شود.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره کل در سال ۹۷ اجرای هم‌زمان انشعابات گاز، برق، آب و ... در حین عملیات زیرسازی است تا بعد از آسفالت معابر دیگر نیاز به حفاری مجدد نداشته باشد که با این کار هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

به گفته وی برای اجرای شبکه فاضلاب فاز دوم مسکن مهر بیرجند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عضو هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کشور در این سفر قول کمک‌های خوبی را به تعاونی مسکن، تأمین بخشی از اعتبار اجرای فاضلاب فاز دوم مهرشهر و مبلغ ۳ میلیارد تومان کمک غیر نقدی به شهرداری بیرجند برای تأمین فضای سبز مهرشهر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.