| کد خبر: 39489 |

معاون رئیس جمهور در مراسم اختتامیه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند

◄ حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان I. T. S / یاد بگیریم از مغزمان استفاده کنیم

تین نیوز | معاون فناوری اطلاعات رئیس جمهور از حمایت دولت در قالب صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: این حمایت به هیچ وجه شامل شرکت های دولتی نمی شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مراسم اختتامیه اولین همایش سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای، سورنا ستاری اظهار داشت: دولت قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را به طور جدی دنبال می کند اگر چه به علت وجود فرهنگ دولتی مقاومت برای اجرای آن در سال جاری زیاد بود.

وی افزود: در این راستا صندوق نوآوری نیز تاسیس شده که در آینده به یکی از قوی ترین نهادهای مالی تبدیل خواهد شد همچنین در حال حاضر با تسهیلات 200 شرکت دانش بنیان موافقت شده است، اما این تسهیلات به هیچ وجه شامل شرکت های دولتی نمی شود.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: حوزه ITS در کشور ایران نوپا و بکر است و از شرکت های دانش بنیان در این زمینه حمایت های لازم صورت خواهد گرفت. 

ستاری خاطرنشان کرد: استقرار در شعاع 120 کیلومتری شهرها، استفاده از تسهیلات صندوق نو آوری، معافیت های گمرکی و مالیاتی و کمک به بازایابی و بازارسازی از جمله حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان است.

وی در پایان با اشاره به کاهش قیمت نفت یادآور شد: دولت در بودجه سال آینده کمتر از 30 درصد به نفت متکی است و بودجه نفت صرف امور زیربنایی و عمرانی خواهد شد تا یاد بگیریم از مغزمان استفاده کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • p۲۰۲۰ 0 0

    بزرگوار _ بسیاری از ما بلد اییم از مغزمان استفاده کنیم! برای این استفاده کردن بهینه از ظرفیت مغزی مان _ دوره دیده اییم _ سالها… با بودجه ی همین کشور یادمان داده اند این مهم را اما استفاده از مغز _ درین سیستم _ خریداری ندارد! هرگاه به مغز و منطق و دانش مان تکیه کردیم یا متهم شدیم به خودنمایی و مقدمه چینی برای تنها خوری! در آینده پروژ ه هایی که با استفاده از مغزمان نوشته اییم یا از همان بدو امر _ رفتیم به منتها الیه مکانی بنام خط کور!(حاشیه) بودجه نفت صفر هم که بشود _ اگر حضراتی که در راس امور و تصمیم گیری هستند _ ناپرهیزی کرده و دست بدامان مغزهایی که سالهاست با بی مهری از خود رانده اند شوند! آنگاه تکلیف آن بی مغزانی که ۸ ساله لیسانس مدیریت دولتی از پیام نور گرفته اند و نور چشمی اند چه میشود؟ حتما پس از رفع بحران _ مجددا همان پروسه ی خودی و ناخودی اجرا می شود همان پروسه ای که سالهاست مدیران و معاونینشان را از بی استعداد ترین و ب کم سوادترین افراد موجود انتخاب می کند و بقیه را با تمام استعداد و توان _ بین دو راه مختار می کنند که یا بمان و با نامعقولی ها و دستورات خلق الساعه بساز _ یا بسلامت!؟ یاد گرفته ام از مغز ام استفاده کنم _ اما بهمین دلیل و دقیقا چون فکر می کنم! عنصر نامطلوب سازمانی لقب گرفته ام! تا یادبگیرند تا از کسانی که یادگرفته اند از مغزشان استفاده کنند _ بهره بجویند! کشتی تمثیلی که هر مسافر زیر پایش را سالهاست سوراخ می کند به اعماق اقیانوس بی تدبیری فرو رفته است