| کد خبر: 256831 |

بهره مندی پست از سامانه هوشمند حمل و نقل همراه اول

فاز جدید همکاری همراه اول و شرکت ملی پست برای بهره مندی از سامانه هوشمند حمل و نقل همراه اول آغاز شد.

تین نیوز

فاز جدید همکاری همراه اول و شرکت ملی پست برای بهره مندی از سامانه هوشمند حمل و نقل همراه اول آغاز شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، ظهر روز سه شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲ در جریان اولین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند ، حمید بهروزی (قائم مقام مدیرعامل همراه اول) و محمود لیایی (مدیرعامل شرکت ملی پست)، تفاهم نامه ای را با یکدیگر امضا کردند و به این ترتیب، هوشمندسازی مدیریت ناوگان پستی کشور با محوریت خودروی متصل وارد فاز جدیدی شد.

این تفاهم نامه در ادامه ی روند همکاری های همراه اول و شرکت ملی پست منعقد شده و طی آن شاهد بهره مندی شرکت های همراه اول و پست از ظرفیت های یکدیگر، توسعه بازار و گسترش خدمات هوشمند به منظور دستیابی به هم افزایی حاصل از همکاری های دو جانبه خواهیم بود. از جمله مواردی که در این تفاهم نامه ذکر شده می توان به بهره برداری از سامانه های حمل و نقل هوشمند بار بین شهری، خودروی متصل و رهگیری و قفل هوشمند بار اشاره کرد.

منظور از خودروی متصل، خودرویی است که بر بستر شبکه ای امن، قادر به برقراری ارتباط با پلتفرم خودروی متصل همراه اول به منظور نظارت، ارزیابی و مدیریت ناوگان و ارتباط با سیستم های فنی خودرو خواهد بود. در راستای پیاده سازی این سامانه هوشمند مدیریت ناوگان ، همراه اول پلتفرم IoT شامل مدیریت ابزارها، جمع آوری داده ها، پردازش و بصری سازی داده ها با قابلیت یکپارچه سازی با دیگر برنامه های کاربردی و قابلیت مانیتورینگ آنلاین را در اختیار ناوگان پستی کشور قرار می دهد.

مزایای سامانه هوشمند حمل و نقل همراه اول

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در خصوص پیاده سازی این سامانه گفت مزایایی مانند بهینه سازی مصرف سوخت و مدیریت مسیر، افزایش دقت موقعیت یابی و گزارش دهی مرسوله در لحظه را به همراه دارد. وی بر ضرورت هوشمندسازی ناوگان پستی کشور تاکید کرد و افزود شرکت ملی پست می تواند روی ظرفیت استارتاپ های موجود در سبد سرمایه گذاری های همراه اول حساب باز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.