| کد خبر: 191045 |

◄ استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها برای توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل هوشمند

کشور ما در حمل و نقل پیشرفته به دنبال افزایش بهره‌وری است و این مهم در گرو همکاری با دانشگاه‌ها خواهد بود.

تین نیوز

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام، با تاکید بر ضرورت توسعه فناوری‌های کلیدی در زمینه حمل و نقل پیشرفته در کشور، گفت: بسیاری از کشورهای جهان در این حوزه اقدامات خوبی کرده‌اند و ما نیز باید با مشارکت بخش‌های دانشگاهی و علمی و استفاده از ظرفیت‌های استارتاپی در این حوزه وارد شویم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، منوچهر منطقی با اشاره به تاریخچه فعالیت این ستاد در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و اقدامات صورت گرفته در آن، افزود: در گذشته ستادهایی برای حوزه‌های فضایی و هوایی راه‌اندازی شده بود و ضروری بود تا فناوری‌های موجود در این حوزه‌ به صورت هوشمند طراحی و عرضه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که بر این اساس ستاد فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته ایجاد شد تا با همکاری محققان نسبت به توسعه فناوری‌های این حوزه اقدام شود، افزود: حوزه کاری این ستاد در دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن تولید محصولات استراتژیک است. ما در این زمینه مجری نیستیم، ولی در تلاش هستیم تا بخش‌های صنعتی در قالب یک شبکه با یکدیگر همکاری کنند تا به یک محصول سطح بالا در حوزه‌های مرتبط دست پیدا کنند.

منطقی با تاکید بر این مهم که باید در یکی دو سال آینده گام‌های مؤثری در حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی صورت بگیرد، ابراز داشت: به زودی اولین گروه در این ارتباط تشکیل خواهد شد، و تا هفته آینده اولین محصول این گروه معرفی خواهد شد.

وی مأموریت دیگر این ستاد را هوشمندسازی عنوان کرد و افزود: بر اساس برآوردها در حوزه حمل و نقل ریلی از 40 درصد ظرفیت ناوگان استفاده می‌شود و این سوال مطرح است که چگونه می‌توان با هزینه‌های فعلی نسبت به ارتقاء سطح در این مورد اقدام کرد.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که حمل و نقل هوشمند از نظارت هوشمندانه در اجرای طرح‌ها بهره می‌برد، گفت:  کشور ما در حمل و نقل پیشرفته به دنبال افزایش بهره‌وری است  و این مهم در گرو همکاری با دانشگاه‌ها خواهد بود.

منطقی باتاکید بر ضرورت همکاری‌های بخش‌های صنعتی با بخش‌های علمی و فناوری کشور در این حوزه، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ما می‌توانیم برای توسعه فناوری‌های هوشمند از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها بهره‌مند شویم.چرا که بسیاری از کشورها در این زمینه وارد شده‌اند و ما باید با همکاری دانشگاه‌ها فناوری‌های کلیدی در این زمینه را توسعه دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.