| کد خبر: 230600 |

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای خط دوم قطار شهری اصفهان

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی مانند کارتُن خوابی و کودکان کار نیازمند همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط است.

تین نیوز

عملیات اجرایی خط ۲ متروی اصفهان از ابتدای سال ۱۳۹۸ در مسیر شمال شرقی به غرب شهر اصفهان آغاز شده و تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس حاج رسولی‌ها روز یکشنبه در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای احداث رینگ چهارم، خیابان‌های شهر و آزادسازی گلوگاه‌ها تخصیص یافته است تا بتوانیم شاهد تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در سطح شهر باشیم. 

وی با اشاره به برنامه دولت برای واردات ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو به کشور تصریح کرد: اگر نیمی از این خودروها برای حمل و نقل عمومی بخصوص در بخش تاکسیرانی در نظر گرفته شود راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوا خواهد بود. 

عضو شورای شهر اصفهان در باره معضلاتی همچون افزایش سرطان در اصفهان ادامه داد: منشا سرطان در آب، خاک و هواست و ما بارها در باره اینکه نامطلوب بودن کیفیت هوای این دیار هشدار داده‌ایم. 

رییس شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: رودخانه خشک زاینده رود این روزها قصه‌ای پُرغصه دارد و تالاب بین‌المللی گاوخونی نیز به کانون ریزگردهای آلوده تبدیل شده است. 

محمد نورصالحی همچنین تغییر در ثبت فرمول‌های محاسبات عوارض عملیاتی را خواستار شد و گفت: این موضوع باید طبق مصوبه شورای شهر باشد و بارگذاری در سامانه به همین طریق انجام گیرد. 

وی همکاری کسبه برای کاهش ازدحام در مراکز خرید و بازار را ضروری خواند و اضافه کرد: سد معبر در این روزها و با نزدیک شدن به ایام نوروز افزایش یافته است که می‌طلبد فروشندگان در کاهش آن سهیم شوند. 

ضرورت ایجاد کمربند سبز در اصفهان

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ایجاد کمربند سبز و افزایش پوشش گیاهی در این خطه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ضروریست. 

سیدامیر سامع در باره بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تصریح کرد: پیشنهاد و تصویب بودجه بر اساس منشور شورای شهر انجام گرفت و طرح‌های بزرگ و کلان در اولویت قرار دارد. 

وی با تاکید بر ضرورت بازگرداندن حس اعتماد مردم به مدیریت شهری اظهار داشت: این امر به افزایش مشارکت‌ مردمی در اداره شهر می‌انجامد و ثمرات آن برای کل شهر و مردم خواهد بود. 

لزوم اجرای طرح‌های جهادی برای اشتغالزایی جوانان

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور تصریح کرد: طرح‌ها و اقدامات عمرانی و جهادی در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهر اصفهان باید بیشتر شود. 

وی با تاکید بر افزایش طرح‌های اشتغالزا گفت: بیکاری معضل نخست جوانان است و برای حل آن باید همه متولیان پای کار بیایند و برای حل این چالش تلاش کنند. 

وی درباره عزیمت کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق جنگی جنوب و غرب کشور گفت: نیاز است شهرداری اصفهان برای همراهی با این کاروان‌ها برنامه‌ریزی کند. 

همچنین ابوالفضل قربانی نایب رییس شورای شهر اصفهان، تشکیل قرارگاه فرماندهی و برنامه‌ریزی برای مدیریت ترافیک در ایام عید نوروز را لازم دانست و تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه بویژه پلیس راهور در این ایام باید با همکاری بیشتر، از بروز ترافیک سنگین جلوگیری کنند. 

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.