| کد خبر: 241095 |

عوارضی قم کاشان و ناوگان اتوبوسرانی در نیمه شعبان رایگان است

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سیستم ناوگان اتوبوسرانی برای روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ اسفندماه در تمام‌ مسیرها و همچنین عوارضی قم کاشان رایگان خواهد بود.

تین نیوز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم  گفت: سیستم ناوگان اتوبوسرانی برای روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ اسفندماه در تمام‌ مسیرها و همچنین عوارضی قم کاشان رایگان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، مسعود طبیبی در نشست رسانه‌ ای ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد، حفظ ایمنی عابران پیاده در مراسم نیمه شعبان را از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته دانست و افزود: امسال با توجه به‌پیش بینی‌ های انجام‌شده، با حجم گسترده‌ ای از مسافران و زائران روبه‌رو هستیم و تلاش شده بیشترین ایمنی و روان‌ترین جریان ترافیکی در شهر اجرا شود.

نرم‌افزار نشان راهنمای زائران جمکران

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: هماهنگی‌ های لازم با نرم‌ افزار نشان انجام‌ شده تا بهترین مسیرها در اختیار زائران و شهروندان قرارگرفته و امسال همکاری شهرداری با پلیس راهور در بالاترین سطح بوده که امیدواریم با کمترین حادثه این مراسم برگزار شود.

وی از گرفتن مشاور برای نخستین بار برای مدیریت ترافیک شهر در ایام نیمه شعبان خبر داد و تأکید کرد: برای نخستین بار برای برگزاری ایام نیمه شعبان مشاور گرفته‌ شده و بر اساس نظر مشاور  پنج محور اصلی در ساماندهی ترافیک شهر مشخص‌ شده است.

طبیبی بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه ترافیک در سال‌ های گذشته بارش باران و معضلات آن در پارکینگ‌ ها بوده که امسال برای رفع این مشکل در صورت بروز بارندگی بلوار حضرت خدیجه (س) به پارکینگ موقت تبدیل‌ شده که با همکاری راهور بلوار به‌صورت قطعه‌ ای به پارکینگ تبدیل خواهد شد.

وی تأمین ایمنی عابران پیاده را نیز مورد توجه قرار داد  و گفت: برای تامین ایمنی مسافران یکی از مسیرها بلوار پیامبر اعظم(ص) به مسیر پیاده‌رو اختصاص داده‌ شده و ایستگاه‌ ها صلواتی و موکب‌ ها در مسیر پیاده‌رو و کندرو برپاشده و از ورود موتورسیکلت در این مسیر خودداری می‌ شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای حذف گره‌ های ترافیکی جهت حرکتی خودروها در بسیاری از مسیرها یک‌ طرفه می‌ شود تا دو جریان باهم تلاقی نداشته و در بعضی از نقاط خاص با همکاری پلیس راهور مسیرهای جدید در حال طراحی است.

وی ادامه داد: درواقع دروازه‌ ای خاصی به‌صورت موقت در حال طراحی بوده تا جریان خودروها متوقف نشود و شاهد ترافیک  روانی در سطح شهر باشیم.

طبیبی از رایگان شدن ناوگان اتوبوسرانی در دو روز پنج‌ شنبه و جمعه در تمام سطح شهر خبر داد و ابراز کرد: سیستم ناوگان اتوبوسرانی برای روزهای پنج شنبه و جمعه در تمام‌ مسیرها رایگان بوده  تا مردم به‌جای خودروی شخصی از ناوگان اتوبوسرانی استفاده کرده و ترافیک شهر کاهش پیدا کند.

۲۰۰ دستگاه اتوبوس ضدعفونی شده است

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ ها اضافه کرد: از دو هفته پیش تمام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با مواد ضدعفونی و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا ضدعفونی شده و برای حفظ فاصله اجتماعی علامت‌گذاری‌ها را انجام‌شده و امیدواریم شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای حمل‌ و نقل ترافیک شهرداری خبر داد و افزود: در تلاش هستیم دوره‌های آموزشی لازم برای برخورد با مخاطب و رفتار مناسب برای نیروهای این حوزه برگزار شود.

آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد جمکران

 مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد جمکران توسط هشت تیم اجرایی شامل ۵۰۰ نفر آماده شده که شامل ۴۵ هزار پارکینگ سواری و چهار هزار پارکینگ اتوبوس‌های برون‌شهری است.

سید امیرعباس صفوی افزود: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس داخل شهری برای ارائه خدمات به زائران پیش‌بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آستان بهارستان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.