| کد خبر: 77403 |

شرکت های خارجی علاوه بر سرمایه گذاری باید تکنولوژی های روز را وارد کنند

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در حاشیه بازدید از آزادراه جنوبی تهران در جمع خبرنگاران گفت: در اولین همایش سرمایه‌گذاری که با حضور سرمایه‌گذاران چندین کشور خارجی برگزار شد 5 پروژه آزادراهی آماده سرمایه گذاری را معرفی کردیم و سیاست ما در این زمینه تنها سرمایه‌گذاری نیست و شرکت‌های خارجی همزمان با سرمایه‌گذاری باید تکنولوژی‌های روز را هم وارد کشورمان کنند.
 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عصر دیروز جمعی از خبرنگاران حوزه حمل و نقل در خبرگزاری های کشور از آزادراه جنوبی تهران بازدید کردند.

معاون ساخت و توسعه آزادراهها در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: نقطه شروع این آزادراه آبیک- قزوین است و در انتها به آزادراه قم – گرمسار می‌رسد که با سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی یعنی قرارگاه خاتم‌الانبیا و دولت انجام می شود.

حسن احمدی نوری با اشاره به هزینه انجام این پروژه افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این آزادراه 2550 میلیارد تومان است که سهم دولت چیزی حدود 700 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی آزادراه جنوبی تهران را واقع در کریدور شرق به غرب و احیاکننده راه ابریشم دانست که چندین شبکه آزادراهی را به هم متصل می کند.  

معاون ساخت و توسعه آزادراهها احمدی‌نوری ورود سالانه 520 میلیون خودرو در سال به تهران را یکی از علت های ساخت این آزادراه عنوان کرد و گفت: سالانه تعداد قابل توجهی خودرو وارد تهران می شود که تنها 20 درصد از این رقم قصد تردد از استان تهران را دارند و مابقی به استان‌های دیگر می‌روند. از سوی دیگر میزان بار و کالایی که به تهران وارد می‌شود حدود 35 میلیون تن در سال است.

بنابراین با ساخت این آزادراه نیازی نیست این تعداد خودرو وارد تهران شود و می‌تواند از میزان آلودگی و ترافیک تهران بکاهد.

وی با بیان اینکه کنارگذر جنوبی تهران از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می‌کند ادامه داد: این آزادراه نقش پدافند غیر عامل را هم دارد و برای مثال در صورت وقوع زلزله در تهران به عنوان یک مسیر استراتژیک عمل خواهد کرد.

احمدی نوری با اشاره به اشتغالزایی پروژه های زیرساختی حمل و نقل تاکید کرد: در آزادراه کنار گذر جنوبی تهران چیزی حدود هزار نفر و 500 دستگاه ماشین آلات سنگین در حال کار هستند و بزودی 25 کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت ریزی می شود.
 

 
طی شدن مراحل پایانی انعقاد قرارداد آزادراه تبریز-مرند-بازرگان
معاون ساخت و توسعه آزادراهها همچنین با توجه به تنگناهای مالی و محدود بودن بودجه‌ها حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و عمرانی ضروری دانست و گفت: با توجه به انرژی ارزان در کشورمان سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند و به همین دلیل وزن اقتصادی ایران بسیار بالا است و سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست ما مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با شرکت‌های ایرانی است گفت: در یک سال اخیر با کشورهای ترکیه، ایتالیا، روسیه، آلمان، کره جنوبی برای مشارکت در ساخت آزادراه‌های کشورمان مذاکره کرده‌ایم.

احمدی نوری با اشاره به آزادراه تبریز – مرند-بازرگان که توسط سرمایه‌گذاران ترکیه ساخته خواهد شد اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه 5600 میلیارد تومان برآورد شده که قرار است این آزادراه 223 کیلومتری توسط ترک‌ها ساخته شود و مراحل آخر انعقاد قرارداد را طی می‌کنیم.

وی با اشاره به پروژه آزادراه قائمشهر – ساری گفت: مطالعات فاز 2 این آزادراه هم انجام شده است اما مسائل زیست‌محیطی برای ما بسیار اهمیت دارد. البته مجوزهای محیط زیست را هم گرفته‌ایم و قرار است این آزادراه با مشارکت 50-50 دولتی و بخش خصوصی ساخته شود و در حال تغییر سهم مشارکت و آوردن یک سرمایه گذار جدید در کنار سرمایه گذار فعلی هستیم تا سهم بخش خصوصی به 70 درصد برسد و در حال حاضر نیز چیزی حدود 4.5 کیلومتر از اراضی این آزادراه آزادسازی شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراهها  درباره پروژه های آماده واگذاری به سرمایه‌گذار خارجی در دوران پساتحریم گفت: در اولین همایش سرمایه‌گذاری که با حضور سرمایه‌گذاران چندین کشور خارجی برگزار شد 5 پروژه آزادراهی به سرمایه‌گذاران معرفی کردیم که آزادراه های بندرعباس – سیرجان،  اندیمشک-اهواز، قم-سلفچگان-اراک، شیراز-بوشهر و همدان-کرمانشاه  پروژه های آزادراهی معرفی شده  به سرمایه‌گذاران خارجی هستند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.