| کد خبر: 263496 |

ساماندهی وانت بارها کلید خورد

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مکلف شد نسبت به ارائه طرح ساماندهی ناوگان وانت بار با همکاری نهادهای مرتبط اقدام کند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی ظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حدود 1,700,000 دستگاه وانت بار در حال تردد در جاده ها هستند که از این بین، 230,000 وانت بار دارای کارت هوشمند، 12,000 راننده وانت دارای کارت هوشمند و همچنین 11 شرکت تخصصی وانت بار وجود دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از یلنا، شهریار افندی زاده، با اشاره به وضعیت فعلی این ناوگان وانت بار اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2,400,000 دستگاه وانت بار شماره گذاری شده در کشور وجود دارد. 

وی ادامه داد: میزان حمل کالا توسط وانت بارها در جاده ها 250 میلیون تن در سال برآورد می شود و در 5 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان بارنامه های صادرشده 20 درصد و تناژ حمل شده، 22 درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: عمده موانع و مشکلات این ناوگان ناشی از عدم وجود آمار و اطلاعات صحیح از فعالان حمل و نقل عمومی این بخش، وجود چند متولی هم زمان و موازی در امر ساماندهی وانت بارها و نبود نظارت کافی بر اجرای مقررات ایمنی راه ها در سایه عدم تفکیک حوزه فعالیت درون شهری و برون شهری و همچنین ناوگان عمومی از شخصی و پیچیدگی و پرهزینه بودن فرایند ساماندهی و اخذ مجوز های حمل ونقل جاده ای (کارت هوشمند و بارنامه) در مقایسه با مجوز های حمل‎ ونقل درون شهری(دفترچه کار و باربرگ)است.

افندی زاده با تاکید بر ضرورت وضع مشوق های موثر برای رانندگان وانت بار مشارکت کننده در طرح ساماندهی تاکید کرد: هر چند در راستای ساماندهی ناوگان وانت بار به ویژه تفکیک ناوگان وانت بار جاده ای با ناوگان وانت بار درون شهری اقدامات و هماهنگی هایی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته اما علیرغم صرف وقت برای انجام نشست های کارشناسی، کماکان در ساماندهی این بخش از ناوگان حمل بار کشور، فقدان یک نقشه راه منسجم و طرح عملیاتی مشخص وجود دارد.

او تاکید کرد: برخی عوامل نظیر ساز و کارهای متفاوت صدور بارنامه بین شهری توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و صدور باربرگ درون شهری توسط سازمان شهرداری هاو دهیاری ها کشور، بر پیچیدگی موضوع افزوده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور گفت: بنا بر اهمیت موضوع و و لزوم همکاری و هماهنگی بین نهادهای مختلف از جمله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت صمت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی مربوطه با محوریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، موضوع ساماندهی ناوگان وانت بار در دستور کار نشست 227 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور قرار گرفت. در این نشست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مکلف شد نسبت به ارائه طرح ساماندهی ناوگان وانت بار با همکاری نهادهای مرتبط اقدام کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.