| کد خبر: 223365 |

نامه به وزیر راه در دفاع از راننده‌ها در موضوع نهاده‌های دامی

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: پس از ادعای مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر تخلف راننده‌ها در زمان حمل نهاده ‌های دامی، با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه کرده و خواسته‌ایم از حق راننده‌ها در این موضوع دفاع کنند.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: پس از ادعای مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر تخلف راننده‌ها در زمان حمل نهاده ‌های دامی، با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه کرده و خواسته‌ایم از حق راننده‌ها در این موضوع دفاع کنند.

به گزارش تین نیوز، احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره ادعای اخیر مبنی بر اختلاط نهاده‌های دامی با خاک و ضایعات در هنگام حمل و نقل از سوی راننده‌ها، اظهار داشت: متأسفانه این موضوع به صورت رسمی و در صدا و سیما از سوی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و امور دام مطرح شد و انتظار نبود در رسانه ملی چنین تخلفی به اسم راننده تمام شود.

وی ادامه داد: در این راستا کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با همکاری اتحادیه کامیون‌داران و خانه حمل و نقل بیانیه‌ای در اینباره تهیه کرده است.

واردات نهاده‌های دامی انحصاری و فسادآور است

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور افزود: واردات نهاده‌های دامی در انحصار عده‌ای خاص است، تشکیلاتی دارد و آنها مطابق نیاز بازار و طبق منافع خود، نهاده را وارد می‌کنند، اما در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‌دهند تا تقاضا بیش از عرضه شود و نهاده افزایش قیمت بگیرد و سپس عرضه می‌کنند.

کریمی افزود: اینکه یک نفر با عنوان راننده بحث اختلاط نهاده‌های دامی را انجام داده باشد، قرار نیست به نام همه راننده‌ها تمام شود و تمام کارهایی که آقایان به صورت تشکیلاتی در مورد نهاده انجام می‌دهند، نباید به راننده نسبت داده شود و راننده فدا شود.

وی گفت:‌ از سال‌های گذشته موضوع نهاده‌های دامی تشکیلاتی بوده است و انحصار آن در دست عده‌ای خاص، الان هم که قیمت نهاده بالاتر رفته است و با نوعی ارز وارد کشور می‌شود که قیمت متفاوت باشد، قطعا انگیزه برای واردکننده و نظام توزیع ایجاد می‌شود که فسادی رخ دهد؛ این صحبت آقایان فقط برای پوشش برخی تخلفات خودشان است و می‌خواهند مشکلات این بخش را به اسم راننده تمام کنند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور تأکید کرد: این انتظار از آقای طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وجود داشت که پیش از طرح این ادعا، تحقیقاتی داشته باشند حال اگر راننده‌ای هم مقصر باشد باید تاوان بدهد اما اینکه همه مشکلات نهاده‌های دامی را به اسم راننده تمام کنند، تأمل‌ برانگیز است.

کریمی بیان کرد: البته مدیرعامل پشتیبانی امور دام شب گذشته از این حرف خود عذرخواهی کرده و اعلام کرده است که قرار نیست این مطلبی که عنوان شده است به همه راننده‌ها تعمیم داده شود.

محل نگهداری نهاده‌های دامی استاندارد نیست

وی افزود: از سوی دیگر نهاده‌های دامی در استان خوزستان در انبارهای مرطوب و نمناک نگهداری می‌شود و محل مناسبی برای نگهداری ندارد، ما از بارگیری این سویا و نهاده‌ها فیلم هایی داریم که در زمان بارگیری بسیار بد عمل می‌شود و خراب می‌شود از سوی دیگر این نهاده‌ها وقتی در انبار دو تا سه ماه می‌مانند، آسیب می‌‌بیند.

نامه به وزیر راه برای دفاع از حق راننده‌ها

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور ادامه داد: با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم با توجه به اینکه حمل و نقل کامیونی در حیطه اختیارات وزارت راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است در این حوزه از حق راننده‌ها دفاع کنند ضمن آنکه حقی برای راننده قائل شوند تا بتواند در صدا و سیما از خود دفاع کند.

طرح مشکل نهاده های دامی با نام راننده بی انصافی است

کریمی تأکید کرد: کامیون داران و راننده‌ها در همه دوران پس از انقلاب نقش خود را برای خدمت به کشور ایفا کرده اند، 26 آذر ماه که روز حمل و نقل است را همین راننده‌ها آفریدند، در دوران دفاع مقدس و حوادث غیرمترقبه و بسیاری از موارد دیگر همین راننده‌ها بودند که در خط مقدم اقتصادی کشور فعال بودند و اجازه ندادند بار مردم روی زمین بماند، حال اینکه این موضوع تشکیلاتی را به این شکل به راننده مرتبط کنند و حاشیه بیافرینند، اصلاً صحیح نیست و طرح چنین مشکلی با نام راننده، بی‌انصافی محض است.

به گزارش فارس، پیش از این، طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرده بود: سازمان راهداری، کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی را باطل می‌کند.

به گفته طلایی قبل از تخلیه بار از کشتی، سازمان های استاندارد، حفظ نباتات و دامپزشکی نمونه برداری می کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت، اجازه تخلیه بار از کشتی داده می شود، زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها تخلیه می‌شود با تأیید دامپزشکی، بارگیری و به سمت مقصد حمل می شود. بنابراین هیچ مشکلی در زمان بارگیری وجود ندارد.

طلایی گفته بود: شرکت های واردکننده با شرکت های باربری قرارداد می بندند، مشکلی در نهاده های وارداتی وجود ندارد؛ حمل بار به صورت فله و در کامیون های لبه دار انجام می شود و شرکت های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند؛ شرکت های حمل و نقل چون مجوزشان را از سازمان راهداری می گیرند، رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است، اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده باطل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یکی نیست به این اقای نامحترم به نام طلایی بگه،
    امثال شما با این گندی که توی حوضه مدیریتی خودتون زدید باعث شدید مرغداریها ورشکسته بشن و درِ مرغداری را ببندن بیان کامیون بخرن،
    بعد اون کاری را که توش مهارت دارن را به اسم راننده تموم کنن.

    آهای آقای طلایی گند زدی به زیرمجموعه ای که داری مدیریتش میکنی.

  • راننده 0 0

    البته که روز حمل ونقل نزدیک است برای سختی کار وسنوات 72تا80راننده گان که شب وروز تنها بااین گرانی لاستیک زحمت می کشند آقای کریمی دبیر انجمن آیا موفق به انجام کاری شده اید یا نه باتشکر از پیگری شما مدیر عامل تامین اجتماعی اعلام داشتند کسانی که پاره وقت کار می کنند می توانند بقیه ماه را خودشان پرداخت کنند تا سابق کامل شود حال چرا سنوات راننده گان این طور نیست

  • راننده 0 0

    باسلام خدمت آقای کریمی چرا باهمکاری تامین اجتماعی سنوات سال72تا80راننده کامیونها با وایز مبلغی که توسط باربریها پرداخت نشده را ازخود راننده دریافت کنند تاسابقه هشت سال کامل شود