| کد خبر: 197488 |

محدودیت ترافیکی از ۱۳تا ۳۰مهر در مسیرهای منتهی چذابه و شلمچه

محدودیت‌های ترافیکی به منظور کنترل و پیشگیری از حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به ۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان از ۱۳ تا پایان مهر اعمال می شود.

تین نیوز

رییس پلیس راه خوزستان گفت: محدودیت‌های ترافیکی به منظور کنترل و پیشگیری از حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به ۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان از ۱۳ تا پایان مهر اعمال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به وضعیت آماده سازی جاده‌های خوزستان در اربعین ۹۸ بیان کرد: از ۱۴ مهر تردد بارهای ترانزیتی در دو مرز چذابه و شلمچه ممنوع است.

وی  ادامه داد: از ۱۷ مهر نیز ممنوعیت تردد برای کامیون‌ها و تریلرها در مسیر اهواز به خرمشهر و اهواز به چذابه اعمال می‌شود و به هیچ عنوان هیچ گونه ماشین سنگینی به این ۲ مرز اجازه تردد نخواهد داشت.

وی بیان کرد: ورودی اندیمشک به عنوان یک پایانه معین در نظر گرفته شده یعنی همه مسافران برای رفتن از مهران به اندیمشک می‌آیند و به عنوان شهرستان معین در آنجا برای عزیمت به موطن خود تقسیم بندی می شوند.

دولتشاهی بیان کرد: برای اربعین  دو مبحث درون سازمانی و برون سازمانی را دنبال می‌کنیم  که در بحث برون سازمانی بحث ایمن سازی و توسعه جاده ها را برعهده داریم.

وی افزود: تا جایی که توانسته ایم ایمن سازی جاده ها انجام شده اما توسعه جاده ها به دلیل این که دیر شروع شد و تعدادی از زیرساختهای پارسال به دلیل سیل از بین رفت هنوز با مشکل روبه رو هستند؛ البته این مشکل به گونه ای نیست که برای  راننده ها و مسافران مشکلی ایجاد کند ولی در برخی مقاطع عرض جاده کم است و راننده هایی که قصد عزیمت در مسیرهای منتهی به مرزها را دارند باید دقت کافی را داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: بنا بود بخشی از جاده سوسنگرد تا بستان از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تعریض شود  اما با توجه به زمان باقی مانده تا اربعین نمی رسد چراکه ما از  این هفته کلیه عملیات‌های راهداری و جاده سازی را متوقف می‌کنیم و اجازه کار به آنها را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: تمامی محدودیت‌های ترافیکی که از ۱۳ مهر اعمال می‌شود به تدریج از یکم آبان برداشته می‌شود.

ظرفیت ۵۰ هزار خودرو در توقفگاه چذابه

وی با بیان اینکه ۲ توقفگاه خودرویی شمالی و جنوبی در پایانه چذابه آماده است بیان کرد: این ۲ توقفگاه ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه خودرو را دارند که عملیات محصورسازی به اتمام رسیده است؛ آسفالت جاده مواکب نیز در حال انجام است که تا ۱۴ مهر  تمام می‎شود این جاده پشت مواکب‌ها به منظور خدمات رسانی احداث شده است.

دولتشاهی با بیان اینکه زئران باید ماشین های خود را تنها در توقفگاه های مشخص شده پارک کنند گفت: ماشین های مواکب مکلف به داشتن کارت تردد هستند در غیر این صورت مجوز تردد در مسیر مشخص را نخواهند داشت.

اربعین پارسال حدود ۲۳۵هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود خواهد رسید.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام، افزایش چشمگیری داشته باشد.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷مهر روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.