| کد خبر: 12338 |

اجرای عملیات ایمن‌سازی در حوزه استحفاظی بجستان

تین نیوز | رییس اداره راه و شهرسازی بجستان گفت: برای برقراری جریان پیوسته و ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بجستان در شروع فصل سفر و تعطیلات تابستانی، عملیات ایمن سازی در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسن غفوریان بجستانی، با بیان اینکه عملیات راهداری با هدف ارتقای مشخصات راهها و بالا رفتن ضریب ایمنی تردد انجام می شود، گفت: برای ایمن شدن محورهای حوزه استحفاظی شهرستان و اینکه مسافران حتی الامکان به سلامت در راههای حوزه استحفاظی بجستان تردد داشته باشند، اقدامات ویژه ای برای فصل تابستان در محورها شروع شده و هم اکنون نیز در حال اجرا است.

وی اجرای عملیات راهداری و نگهداری و بهسازی راههای شهری و روستایی و همچنین انجام عملیات لکه گیری و درزگیری به صورت مستمر را از اقدامات این اداره در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی شهرستان ذکر کرد.

وی درباره دیگر برنامه های راهداری تابستانی گفت: انجام ماسه آسفالت محور بجستان ـ فردوس و بجستان ـ گناباد به طول 13 کیلومتر، شروع عملیات آسفالت باند دوم محور بجستان ـ فردوس توسط پیمانکار به طول 19 کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی در محورهای حوزه استحفاظی شهری به طول 30 کیلومتر و در راههای روستایی به طول 7 کیلومتر، احداث 4 عدد پارکینگ در راه های شهری و 5 عدد در راههای روستایی، تعمیر و تعریض پلهای کوچک زیر 10 متر درمحورهای بجستان – فیض آباد 13 دستگاه از برنامه های این حوزه است.  

غفوریان بجستانی با اشاره به تسطیح و تعمیر و بازگشایی موقت 50 کیلومتر از جاده های تخریبی ناشی از سیل فروردین و اردیبهشت سال جاری اظهارداشت: از دیگر اقداماتی که انجام شده، احداث 2 مورد سکوی سرپوشیده دو منظوره (سکوی نماز ـ سکوی پلیس) در محورهای بجستان ـ فیض آباد و بجستان ـ بردسکن، تسطیح و رگلاژ و شن ریزی 765 کیلومتر راههای روستایی و دسترسی است.

رییس اداره راه وشهرسازی بجستان یک دیگر از اقدامات انجام شده در راستای ایمنی را اجرای 200 کیلومتر خط‌کشی در محورهای حوزه استحفاظی ذکر کرد و یادآور شد: یکی از علایم افقی که رانندگان رابه ویژه در شب هدایت می کند خط کشی است.

وی نصب 2500 عدد چشم گربه ای، 25 مورد خط کشی شطرنجی و نصب سرعتگیر در نقاط حادثه خیز و تقاطع های راه روستایی، ایمن سازی میدان بیضی شکل سه راهی گناباد (اصلاح شیب شیروانی به طول 1500 متر، نصب گاردیل به طول 650 متر و نصب 5 مورد چراغ چشمک زن، نصب 100عدد باطومی، خط کشی به صورت 4 خطه به طول 13 کیلومتر) و ایمن سازی ورودی و خروجی مجتمع های خدماتی، رفاهی امام رضا(ع)، و المهدی در محور بجستان ـ فیض آباد را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط اداره راه و شهرسازی بجستان در طول یک سال گذشته ذکر کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.