| کد خبر: 267626 |

رشد ۴۶ درصدی ترانزیت زمینی کشور نسبت به سال گذشته

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از افزایش ۴۶ درصدی ترانزیت زمینی کالا نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از افزایش ۴۶ درصدی ترانزیت زمینی کالا نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: افزایش تعاملات اقتصادی و همکاری های تجاری با همسایگان یکی از راهبردهای دولت مردمی است و نتایج خود را در حوزه های مختلف نشان داده است.

وی تاکید کرد که بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، در ده ماه نخست سال جاری، ترانزیت زمینی ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پیش از این اعلام کرده بود: سال گذشته در بحث بین المللی به رغم مشکلات، شاهد افزایش آمار ترانزیت بودیم، اما باید موانع را برطرف کنیم چرا که ادامه این روند که همه بخش ها اعم از بخش خصوصی، رانندگان و همچنین بخش حاکمیت و دولت را متاثر می کند، دشوار است.

به گفته وی، در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۰۳ هزار تن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور عبور کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: عملکرد مرزهای کشور نشان می دهد، مجموع تردد کامیون های ترانزیتی از مرزهای کشور بالغ بر ۵۰۶ هزار و ۸۰۳ دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد دارد.

هدایتی اظهار کرد: افزایش ترانزیت کالا به میزان یادشده طی امسال، علاوه بردرآمدهای مستقیم دولت، توانسته است به طورغیرمستقیم حدود ۵۷۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور به همراه داشته باشد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۰ میلیون دلار رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.