| کد خبر: 260280 |

ترانشیپ باعث خسارت به کالا و ناایمنی در کشور است

جواد هدایتی گفت: حمل یدک به یدک(ترانشیپ) باعث خسارت به کالا و ایجاد ناامنی های احتمالی در کشور می شود،

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از پایانه مرزی اینچه برون گلستان گفت: با توجه به اینکه حمل یدک به یدک(ترانشیپ) باعث خسارت به کالا و ایجاد ناامنی های احتمالی در کشور می شود، برای توسعه حمل و نقل بین المللی و تامین منافع عمومی تجار ایرانی بدنبال حمل یکسره کالا از ایران به کشورهای همسایه بویژه ترکمنستان هستیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی گفت: برای بهره مندی از ظرفیت مرز اینچه برون و توسعه استان و استفاده از سیاست های ترکمنستان در صدور ویزا و هزینه های عبور و مرور این موضوع بسیار کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حمل یدک به یدک(ترانشیپ) باعث خسارت به کالا و ایجاد ناامنی های احتمالی در کشور می شود، ادامه داد: سیاست راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است که روابط خوبی را با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برای مبادلات تجاری در قالب دموکراسی دولت سیزدهم داشته باشیم.

هدایتی، مرز اینچه برون را از مرزهای چهارگانه کشور و تنها مرز بین المللی گلستان با کشور ترکمنستان بیان کرد و گفت: این مرز بدلیل شیوع کرونا توسط ترکمنستان مسدود بود و طی دو سال گذشته که باز شده فعالیت مرز افزایش قابل توجهی پیدا کرده و امیدواریم که ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: برای توسعه زیرساختی و اجرای طرح جامع این مرز، سازمان متبوع برنامه هایی را با شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی وزارت راه و شهرسازی در حال تصویب و اجرا دارد.

به گفته هدایتی، به همت سایر دستگاهها، موضوع تسریع فرآیند های نرم افزای برای ارائه خدمات روان به تجار و رانندگان این مرز هم مورد پیگیری است تا شرایط را برای عبور اقتصادی و مناسب فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این سفر یکروزه ، به نقطه صفر مرزی ایران با کشور ترکمنستان رفت و از نزدیک با فرمانده هنگ مرزی اترک واقع در این مرز نیز دیدار و گفت و گو داشت.

علاوه براین ، ایستگاه راه آهن مستقر در مرز اینچه برون، نشست با مسوولان گمرک و پس از این بازدیدها نشست با انجمن صنفی کارفرمایی و شرکت های حمل و نقل بین المللی استان از برنامه های سفر این مقام کشوری به استان گلستان بود.

در این سفر امین تر فع مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی نیز این مقام را همراهی می کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.