| کد خبر: 259403 |

سازماندهی خدمات لجستیکی در کریدور شمال جنوب توسط خط کشتیرانی روسی فسکو

با راه اندازی یک پایانه کانتینری مدرن در آستاراخان در سواحل روسیه در دریای خزر، خط کشتیرانی فسکو (FESCO) می تواند نه تنها مسیرهای موجود در کریدور حمل ونقل بین المللی ترانس خزر را افزایش دهد، بلکه خدمات لجستیکی خود را در چارچوب کریدور شمال-جنوب سازماندهی و در توسعه تجارت و اقتصاد منطقه نقش بزرگتری ایفا کند.

تین نیوز

 با راه اندازی یک پایانه کانتینری مدرن در آستاراخان در سواحل روسیه در دریای خزر، خط کشتیرانی فسکو (FESCO) می تواند نه تنها مسیرهای موجود در کریدور حمل ونقل بین المللی ترانس خزر را افزایش دهد، بلکه خدمات لجستیکی خود را در چارچوب کریدور شمال-جنوب سازماندهی و در توسعه تجارت و اقتصاد منطقه نقش بزرگتری ایفا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبر دانش،  آندری سوریلوف، رئیس هیئت مدیره FESCO و ایگور بابوشکین، فرماندار منطقه آستاراخان، در مورد توسعه یک پایانه کانتینری در آستاراخان با یکدیگر گفتگو کردند. 

این بحث جنبه ها و چشم اندازهای مختلف این پایانه را پوشش داد که می تواند در خصوص ترافیک رو به رشد در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب پاسخگو باشد.

آندری سوریلوف در جریان سفر خود به آستاراخان از بندر "آرمادا" و تاسیسات کشتی سازی آستاراخان (ASPO، بخشی از USC) بازدید و از استعداد زیرساخت های حمل و نقلی و زیرساختی منطقه مطلع شد.

گروه فسکو علاقمند به ایجاد یک پایانه کانتینری مدرن در دریای خزر است و پتانسیل و نقش قابل توجهی برای آستاراخان در توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب قائل می باشد که اهمیت کلیدی برای ارتباطات تجاری خارجی روسیه دارد. 

 ایجاد مراکز لجستیک در منطقه آستاراخان می تواند تاثیر اساسی بر توسعه زیرساخت ها در منطقه داشته باشد و انگیزه برای نوسازی ایجاد کند و فرصت های صادراتی جدیدی را برای شرکت های منطقه ایجاد کند.

گروه حمل و نقل روسی FESCO یکی از شرکت های پیشرو در ارائه خدمات حمل و نقل و لجستیک در روسیه است که در بخش های بنادر، راه آهن، لجستیک یکپارچه و سایر شقوق حمل و نقل فعالیت دارد. 

سبد دارایی های متنوع اما یکپارچه، فسکو را قادر کرده تا راه حل های لجستیکی door-to-door ارائه و تقریباً تمام مراحل زنجیره ارزش حمل و نقل بین وجهی را کنترل کند. 

 خط کشتیرانی فسکو روسیه اکنون نقشی اساسی در زمینه حمل مستقیم محمولات کانتینری بین بنادر سواحل غربی هند و بنادر نووروسیسک و سنت پترزبورگ ایفا می کند و پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۹۰ هزار تی ای یو کانتینر را از طریق کانال سوئز بین هندوستان و روسیه جابجا می کند و اکنون توجه فسکو برای ایجاد یک پایانه کانتینری مدرن در آستاراخان و استفاده از ظرفیت های کریدور شمال - جنوب و استعداد بنادر دریای خزر می تواند یک نقطه عطف واقعی در تسهیل تجارت و حمل و نقل بین دهلی و مسکو از طریق بنادر و خاک ایران باشد.

 اخیرا ترکمنستان نیز با حمایت روسیه به کریدور شمال - جنوب پیوسته و فعالیت خط کشتیرانی فسکو در دریای خزر بین بنادر ترکمنباشی و آستاراخان می تواند به اتصال موثر کریدور تراسیکا به کریدور شمال جنوب منجر گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.