| کد خبر: 258712 |

پایان تجهیز بندر ایرانی سالیانکا؛ رشد عملیات حمل بار کالا به روسیه در قالب کریدور شمال جنوب

جلالی سفیر ایران در آستاراخان با اشاره به حل مساله حقوقی بندر سالیانکا و پایان تجهیز و توسعه این بندر گفت: تجهیز این بندر پایان یافته و این بندر با قدرت در حال خدمات رسانی به تجار ایرانی در روسیه است.

تین نیوز

جلالی سفیر ایران در آستاراخان با اشاره به حل مساله حقوقی بندر سالیانکا و پایان تجهیز و توسعه این بندر گفت: تجهیز این بندر پایان یافته و این بندر با قدرت در حال خدمات رسانی به تجار ایرانی در روسیه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، کاظم جلالی سفیر ایران در آستاراخان با اشاره به حل مساله حقوقی بندر سالیانکا و پایان تجهیز و توسعه این بندر، به تشریح رشد عملیات حمل بار کالا به روسیه در قالب کریدور شمال- جنوب پرداخت و گفت: با توجه به حل مساله حقوقی خرید بندر سالیانکا از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تجهیز این بندر پایان یافته و این بندر با قدرت در حال خدمات رسانی به تجار ایرانی در روسیه است.

وی با قدردانی از رئیس جمهور روسیه بابت حل مسأله حقوقی خرید بندر سالیانکا از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با کار جدی گروه کشتیرانی توانستیم به تعهدات خود در بندر سالیانکا عمل کرده و امروز هم گزارش های ارائه شده حکایت از آن دارد که خوشبختانه گام های مؤثری از سوی این بندر در راستای توسعه روابط تجاری ایران و روسیه برداشته شده و طرح توسعه نیز به زودی با حمایت دومای آستاراخان کلید خواهد خورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حاشیه بازدید از بندر سالیانکا افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، بندر سالیانکا در مراحل رشد خود قرار گرفته است و امروز، با آنچه که در بازدیدهای گذشته مشاهده می شد، بسیار متفاوت است.

وی با تأکید بر نقش آفرینی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط تجاری به روسیه و حمل بار صادراتی به این کشور خاطر نشان کرد: اکنون بندر به صورت کامل فعال است و زیرساخت های لازم برای توسعه و نقش آفرینی مؤثرتر آن در آینده روابط تجاری دو کشور در حال فراهم سازی است.

جلالی با اشاره به اهمیت بنادر حاشیه دریای خزر اظهار داشت: همه بنادر حوزه دریای خزر و به تبع آن، بندر سالیانکا نقش بسیار مهمی در عملیاتی شدن کریدور شمال جنوب دارند و در این میان، رشد امیدبخش انتقال کالا در بندر سالیانکا نیز مؤید این نقش آفرینی جدی در این کریدور استراتژیک است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به رشد ۳۵ درصدی انتقال کالا در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ و رشد انتقال کالا در شش ماهه سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که حرکت و پیشرفت در این حوزه بسیار سریع و قابل توجه است.

وی در پایان از نگاه ویژه مسئولین استان آستاراخان بابت توجه ویژه به بندر سالیانکا قدردانی کرد.

همچنین در این نشست رئیس دومای آستاراخان، با توجه به شاخص های خوب ارائه شده از سوی مقامات بندر سالیانکا و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بر این اساس از توسعه حریم بندر سالیانکا حمایت خواهیم کرد.

همچنین در این نشست، گزارشی از آخرین وضیعت بندر سالیانکا و فعالیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه روسیه به عمل آمد.

گفتنی است در این بازدید، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان آستاراخان روسیه ، رایزن اول جمهوری اسلامی ایران در مسکو، رایزن اول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان، رئیس اداره همکاری روابط خارجی آستاراخان و معاون وزیر صنعت آستاراخان حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.